Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 2/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 32; rozdawał W, po partii WE.
Rozdanie 32 Rozd. W, po partii: EW |
♠ Q94 ♥ K52 ♦ QJ32 ♣ K76 |
|
♠ 2 ♥ AJ876 ♦ K864 ♣ AJ5 |
♠ 7653 ♥ Q9 ♦ T97 ♣ T432 |
|
♠ AKJT8 ♥ T43 ♦ A5 ♣ Q98 |
W |
N |
E |
S |
1♥ |
pas |
pas |
1♠ |
pas |
2♣1 |
pas |
4♠ |
pas |
pas |
pas |
|
1 drury
albo:
W |
N |
E |
S |
1♥ |
pas |
pas |
1♠ |
pas |
2♣1 |
pas |
2♥2 |
pas |
2BA3 |
pas |
3BA |
pas |
pas |
pas |
|
1 drury
2 nadwyżka, pytanie o zatrzymanie, sugestia układu zrównoważonego
3 kiery trzymane!
Na linii NS znajduje się 25 PC i uzgodniony, ośmiokartowy kolor starszy, nic przeto dziwnego w tym, że duża większość jej duetów zapowie w tym rozdaniu końcówkę: kierową albo – z uwagi na zupełnie zrównoważone składy obu rąk – bezatutową. Niestety dla tych par – gracz E ma w karcie niedużo, po prawdzie – tyle, co nic, wystarczy to jednak, aby obie dograne strony przeciwnej położyć. Przynajmniej teoretycznie, w praktyce bowiem przeciwko 4♥(S) obrońca W nie będzie dysponował ani oczywistym, ani wygodnym pierwszym wistem. I jeśli postawi na przykład na karo, lub nawet singlowego pika, nie mówiąc już o blotce treflowej, to końcówka w kiery będzie już mogła zostać zrealizowana. I tak – nawet po piku – gracz S ściągnie cztery razy atu, doprowadzając do następującej sytuacji:
|
♠ – ♥ K 5 2 ♦ D W 3 2 ♣ K 7 6 |
|
♠ – ♥ A W 8 ♦ K 8 6 4 ♣ A W 5 |
|
♠ 7 ♥ D 9 ♦ 10 9 7 ♣ 10 4 3 2 |
|
♠ 10 8 ♥ 10 4 3 ♦ A 5 ♣ D 9 8 |
|
I kiedy teraz zostanie zagrana z ręki e-S-a ♠10, jakiej karty ma się pozbyć pierwszy broniący? Jeśli będzie to kier, rozgrywający wyrobi sobie dwie wziątki w tym kolorze. A potem zagra na przykład ♦A i karem – odda króla, ale wyrobi też sobie w tym kolorze lewę na stole. Łącznie odda w tym wariancie ♥A, ♦K i ♣A.
Wariant drugi – do ♠10 W zrzuca trefla – rozgrywający pozbędzie się wtedy ze stołu kiera, po czym zagra ♦A i karem. Jeśli W wskoczy wówczas ♦K, weźmie jeszcze tylko ♥A oraz ♣A, jeżeli natomiast ♦K nie wskoczy, rozgrywający utrzyma się ♦D w dziadku, przebije w ręce karo i wyjdzie stamtąd blotką treflową. W dojdzie do ręki ♣A (w tej albo następnej lewie, rozgrywający zagra bowiem na drugiego asa) i odbierze ♦K oraz ♥A, ostatnie dwie wziątki zdobędą jednakże ♥K na stole i ♣D w ręce e-S-a.
Wreszcie wariant trzeci i ostatni – na ♠10 spada od W blotka karo. Gracz S pozbywa się wtedy ze stołu blotki kierowej albo treflowej i kontynuuje z ręki ♦A i karem. Jeśli nawet W nie wskoczy ♦K, rozgrywający bierze tę lewę ♦D w dziadku i przebija w ręce kolejne karo, fortując ♦W na stole. A potem zagrywa z ręki małego trefla, bierze tę lewę ♣K w dziadku, ściąga ♦W, zrzucając z ręki kiera albo trefla, i odchodzi treflem, wpuszczając W. Ten zaś odbiera ♣W, ♣A i ♥A, ostatnią wziątkę musi jednak oddać dziadkowi – na ♥K. Znów 10 lew!
Tak, aby położyć końcówkę w piki, gracz W musi otworzyć kiery albo w pierwszej lewie, albo w drugiej – po ściągnięciu ♣A (w tym drugim wypadku musi już jednak koniecznie zagrać w ten kolor blotką spod asa). Tylko po takim wstępie obrońcy dostaną cztery wziątki: dwie kierowe, treflową oraz karową.
Dużo łatwiej będzie położyć alternatywną końcówkę bezatutową – wystarczy, aby pierwszy broniący oddał przeciwko niej naturalny wist blotką kierową. Rozgrywający będzie wówczas dysponował jedynie siedmioma wziątkami i w żaden sposób nie uniknie wpadki. Ściągnie wprawdzie pięć pików, ale w pięciokartowej końcówce W zachowa: ♥W 8, ♣A i ♦K, wpustka treflowa przyniesie zatem graczowi S dopiero ósmą wziątkę – na ♦D w dziadku. Wcześniej czy później kontrakt 3BA(NS) zostanie więc obłożony bez jednej, za 50.
W protokole rozdania powinny zatem dominować wpadki w wysokości 50 punktów dla WE, znajdą się w nim też jednak w sporej liczbie końcówkowe wpisy w wysokości 420 dla NS.
Minimaks teoretyczny: 3♠(NS), 9 lew; 140 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7(NS);
♦ – 7 (NS);
!h – 7 (NS);
♠ – 9 (NS);
BA – 8 (NS).