Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 2/2014 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 2/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 32; rozdawał W, po partii WE.

Rozdanie 32
Rozd. W,
po partii: EW
Q94
K52
QJ32
K76
 
2
AJ876
K864
AJ5
rozd. 32 7653
Q9
T97
T432
  AKJT8
T43
A5
Q98
 

W

N

E

S

1

pas

pas

1

pas

21

pas

4

pas

pas

pas

 

1 drury

albo:

W

N

E

S

1

pas

pas

1

pas

21

pas

22

pas

2BA3

pas

3BA

pas

pas

pas

 

1 drury

2 nadwyżka, pytanie o zatrzymanie, sugestia układu zrównoważonego

3 kiery trzymane!

Na linii NS znajduje się 25 PC i uzgodniony, ośmiokartowy kolor starszy, nic przeto dziwnego w tym, że duża większość jej duetów zapowie w tym rozdaniu końcówkę: kierową albo – z uwagi na zupełnie zrównoważone składy obu rąk – bezatutową. Niestety dla tych par – gracz E ma w karcie niedużo, po prawdzie – tyle, co nic, wystarczy to jednak, aby obie dograne strony przeciwnej położyć. Przynajmniej teoretycznie, w praktyce bowiem przeciwko 4(S) obrońca W nie będzie dysponował ani oczywistym, ani wygodnym pierwszym wistem. I jeśli postawi na przykład na karo, lub nawet singlowego pika, nie mówiąc już o blotce treflowej, to końcówka w kiery będzie już mogła zostać zrealizowana. I tak – nawet po piku – gracz S ściągnie cztery razy atu, doprowadzając do następującej sytuacji:

 

K 5 2

D W 3 2

K 7 6

 

A W 8

K 8 6 4

A W 5

 

7

D 9

10 9 7

10 4 3 2

 

10 8

10 4 3

A 5

D 9 8

 

I kiedy teraz zostanie zagrana z ręki e-S-a 10, jakiej karty ma się pozbyć pierwszy broniący? Jeśli będzie to kier, rozgrywający wyrobi sobie dwie wziątki w tym kolorze. A potem zagra na przykład A i karem – odda króla, ale wyrobi też sobie w tym kolorze lewę na stole. Łącznie odda w tym wariancie A, K i A.

Wariant drugi – do 10 W zrzuca trefla – rozgrywający pozbędzie się wtedy ze stołu kiera, po czym zagra A i karem. Jeśli W wskoczy wówczas K, weźmie jeszcze tylko A oraz A, jeżeli natomiast K nie wskoczy, rozgrywający utrzyma się D w dziadku, przebije w ręce karo i wyjdzie stamtąd blotką treflową. W dojdzie do ręki A (w tej albo następnej lewie, rozgrywający zagra bowiem na drugiego asa) i odbierze K oraz A, ostatnie dwie wziątki zdobędą jednakże K na stole i D w ręce e-S-a.

Wreszcie wariant trzeci i ostatni – na 10 spada od W blotka karo. Gracz S pozbywa się wtedy ze stołu blotki kierowej albo treflowej i kontynuuje z ręki A i karem. Jeśli nawet W nie wskoczy K, rozgrywający bierze tę lewę D w dziadku i przebija w ręce kolejne karo, fortując W na stole. A potem zagrywa z ręki małego trefla, bierze tę lewę K w dziadku, ściąga W, zrzucając z ręki kiera albo trefla, i odchodzi treflem, wpuszczając W. Ten zaś odbiera W, A i A, ostatnią wziątkę musi jednak oddać dziadkowi – na K. Znów 10 lew!

Tak, aby położyć końcówkę w piki, gracz W musi otworzyć kiery albo w pierwszej lewie, albo w drugiej – po ściągnięciu A (w tym drugim wypadku musi już jednak koniecznie zagrać w ten kolor blotką spod asa). Tylko po takim wstępie obrońcy dostaną cztery wziątki: dwie kierowe, treflową oraz karową.

Dużo łatwiej będzie położyć alternatywną końcówkę bezatutową – wystarczy, aby pierwszy broniący oddał przeciwko niej naturalny wist blotką kierową. Rozgrywający będzie wówczas dysponował jedynie siedmioma wziątkami i w żaden sposób nie uniknie wpadki. Ściągnie wprawdzie pięć pików, ale w pięciokartowej końcówce W zachowa: W 8, A i K, wpustka treflowa przyniesie zatem graczowi S dopiero ósmą wziątkę – na D w dziadku. Wcześniej czy później kontrakt 3BA(NS) zostanie więc obłożony bez jednej, za 50.

W protokole rozdania powinny zatem dominować wpadki w wysokości 50 punktów dla WE, znajdą się w nim też jednak w sporej liczbie końcówkowe wpisy w wysokości 420 dla NS.

Minimaks teoretyczny: 3(NS), 9 lew; 140 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7(NS);

– 7 (NS);

!h – 7 (NS);

– 9 (NS);

BA – 8 (NS).