Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 2/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 18; rozdawał E, po partii NS.
Rozdanie 18 Rozd. E, po partii: NS |
♠ J7 ♥ AT43 ♦ KQ765 ♣ J3 |
|
♠ 96532 ♥ K5 ♦ J92 ♣ AT4 |
♠ QT84 ♥ J86 ♦ T4 ♣ Q862 |
|
♠ AK ♥ Q972 ♦ A83 ♣ K975 |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
pas |
1BA |
pas |
2♣ |
pas |
2♥ |
pas |
4♥ |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
I to będzie gra absolutnie standardowa, przy ♠W x w swej ręce N nie będzie się bowiem nawet przymierzał do alternatywnych 3BA. Przeciwko 4♥(S) obrońca W wyjdzie najprawdopodobniej w pika. Rozgrywający weźmie tę lewę w ręce i weźmie się za atuty. Znowu na linii NS brakuje ♥8, zatem impas culbertsonowski może i tu nie pozwolić rozgrywającemu na oddanie tylko jednej lewy kierowej we wszystkich przypadkach, gdy brakujące figury są podzielone bądź obie znajdują się u W (np. gdy W ma ♥K W 8 x). I tu jednak takie zagranie jest co najmniej tak samo dobre jak ♥A i blotka, uwalnia bowiem gracza S od ewentualnej palcówki w drugiej lewie kierowej. I w tym rozdaniu także, po ściągnięciu ♥A i wyjściu ze stołu blotką – rozgrywający przed taką właśnie palcówką by stanął. Powiedzmy zatem, że w drugiej lewie S wyjdzie z ręki ♥D, W wstawi króla, a rozgrywający poprawi na stole ♥A. A potem powtórzy stamtąd blotką kierową, odda zatem w tym kolorze tylko jedną wziątkę na waleta. Następnie zgra kara i choć wyrzuci na nie z ręki dwa trefle – i tak zagrania w trefle, do króla w ręce, ostatecznie nie uniknie. Oprócz kiera odda zatem dwa trefle i zrobi tylko swoje.
Chyba że… na zagraną w drugiej rundzie kierów ze stołu blotkę E nie wskoczy waletem. Wówczas rozgrywający weźmie tę lewę ♥9 w ręce, po czym zagra ♦A i ♦K, ♠K i resztę kar. Gdy obrońca E któreś z kar przebije, będzie musiał wyjść w pika – pod podwójny renons, albo w trefla – spod damy. Kiedy natomiast nie przebije żadnego, to po skończeniu kar rozgrywający wpuści go kierem – na waleta. I prawy broniący znajdzie się w takiej samej sytuacji, co opisana poprzednio. Oczywiście na zagraną przezeń wówczas blotkę trefl gracz S będzie jeszcze tylko musiał dodać z ręki blotkę. Dopiero gdy to uczyni, 11 lew stanie się niczym nie kwestionowanym faktem.
W rozdaniu można też wziąć 10 lew w bez atu, mało który zawodnikN zdecyduje się jednak za zapowiedzenie takiego kontraktu po uzgodnieniu kierów. Chyba że w ogóle nie zada staymana i od razu wrzuci kontrakt firmowy – na szansik. Tak zachowają się jednak co najwyżej desperaci bądź zawodnicy zmuszeni taktycznie do działania w stylu wszystko albo nic…
Minimaks teoretyczny: 4BA(NS), 10 lew; 630 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 9 (NS);
♦ – 10 (NS);
♥ – 10 (NS);
♠ – 7 (NS);
BA – 10 (NS).