Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 2/2014 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 2/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 17; rozdawał N, obie przed partią.

Rozdanie 17
Rozd. N,
po partii: -
J5
QJ42
AK9
Q985
 
AT9
T63
JT
KT742
rozd. 17 K876
A97
Q8732
J
  Q432
K85
654
A63
 

W

N

E

S

1

1

pas

pas

1BA

pas

pas

pas

 

 

 

Będzie to kontrakt bardzo popularny, podobnie jak pierwszy wist, E zaatakuje bowiem blotką karową. Na pierwszy rzut oka rozgrywający ma tu wprawdzie pewne siedem wziątek: dwie karowe, trzy kierowe oraz dwie treflowe (drugą na damę w ręce), aby jednak móc je wykorzystać, musi zabić pierwszą lewę karową, a przepuścić drugą (!). Przy W 10 sec w ręce W będzie to bowiem jedyna droga do zablokowania tego koloru, a wówczas broniący nie odbiorą swoich trzech wziątek karowych. Proszę bowiem zauważyć, iż po automatycznym przepuszczeniu zagranej w pierwszej lewie karowej przez W 10, gracz ten powtórzy karem i już rozgrywający nie zdąży wyrobić i kierów, i D. Wcześniej bowiem broniący, którzy mają też komunikację pikami, wyrobią sobie i odegrają siedem lew: trzy kara, A, K i dwa piki. Pierwszą lewę trzeba koniecznie zabić i zagrać w kiery. E zabije pierwszą, drugą albo trzecią rundę tego koloru asem i powtórzy blotką karową – do W w ręce partnera. Ta z kolei lewa musi koniecznie zostać przez rozgrywającego przepuszczona! W utrzyma się w niej, ale nie będzie już miał kara, aby kontynuować tym kolorem A że jego partner dysponować będzie w tym momencie już tylko jednym dojściem do ręki na K, co najwyżej wyrobi sobie kara do końca, fort tego koloru odebrać już jednak nie będzie w stanie. Gdyby zaś W został przez rozgrywającego zabity, miałby on w tym momencie tylko sześć wziątek: dwie karowe, trzy kierowe oraz A. A kiedy próbowałby wyrobić sobie siódmą na D w ręce, W wskoczyłby K, po czym broniący odebraliby dwa piki i trzy kara, kładąc niepozorny, ale możliwy do zrealizowania kontrakt 1BA(N) bez jednej, za 50 punktów.

Przepuszczenie pierwszego kara byłoby dla rozgrywającego korzystne przy podzielonych figurach pikowych i A w ręce W oraz przy A K u W, a A u E, w tym ostatnim wypadku decydowałoby ono wszakże tylko o ewentualnej nadróbce (ósmej wziątce strony NS). Ponieważ jednak to E wszedł do licytacji, rozsądnie będzie przyjąć, że to on ma w ręce dwa boczne dojścia. Być może są to właśnie A i figura pikowa, a wówczas konieczne jest zabicie pierwszego kara, a przepuszczenie drugiego. Aby rozgrywajacy mógł myśleć o zrealizowaniu gry, K musi natomiast znajdować się u W.

W protokole rozdania powinny zatem wystąpić w większości zapisy w minimaksowej wysokości 90 dla NS, wpadkowe 50 dla strony WE na pewno też jednak się w nim trafią.

Minimaks teoretyczny: 1BA(WE), 7 lew; 90 dla WE.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (NS);

– 7(WE);

– 7(NS);

– 7 (WE);

BA – 7 (NS).