Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 2/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 13; rozdawał N, obie po partii.
Rozdanie 13 Rozd. N, po partii: obie |
♠ T8 ♥ T53 ♦ AJ952 ♣ 754 |
|
♠ 632 ♥ Q82 ♦ KQ74 ♣ KQT |
♠ KQJ ♥ KJ76 ♦ T63 ♣ 862 |
|
♠ A9754 ♥ A94 ♦ 8 ♣ AJ93 |
Nasz System:
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
pas |
1♠ |
pas |
1BA1 |
pas |
2♣2 |
pas |
2♠3 |
pas |
pas |
pas |
|
|
|
1 półforsujące
2 naturalne trefle albo nieminimum w składzie zrównoważonym
3 negatywny wybór koloru z dublem pik bądź tzw. minipodniesienie (4–6 PC z pełnym fitem pikowym)
Wspólny Język:
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
pas |
1♠ |
pas |
pas1 |
1BA2 |
pas |
pas3 |
pas |
|
|
1 z tylko 5 PC można śmiało spasować, szczególnie po partii
2 naturalne, na tej pozycji licytuje się z tzw. bilansu stołu, tu: E ma 9–11 PC w składzie zrównoważonym, raczej z zatrzymaniem pikowym, choć niekoniecznie
Przeciwnicy nie uzgodnili pików, przeto w rękach WE statystycznie znajduje się (co najmniej jedno) zatrzymanie w tym kolorze. Ponadto niewysoki kontrakt 1BA można przecież wygrać nawet bez stopera w kolorze przeciwników
3 W ma 12 PC, ale partner jest po pasie, ponadto przynajmniej większą część tych miltonów E uwzględnił już w swoim bilansie stołu
I tak, grając 2♠, S będzie musiał oddać dwa atuty, dwa kiery oraz dwa trefle. Obrona nie będzie zbytnio trudna, przeto prawie każdy rozgrywający weźmie tylko lew siedem. Będzie zatem leżał bez jednej, za 100 punktów.
Przeciwko 1BA(E) S zaatakuje oczywiście blotką pikową. Rozgrywający weźmie pierwszą lewę i korzystając z pobytu w ręce, najprawdopodobniej zagra karo do mariasza na stole.N zabije ♦A i powtórzy pikiem, a jego partner zagra w ten kolor jeszcze dwa razy. Tak czy owak, broniący odbiorą trzy piki i trzy asy w pozostałych kolorach. Rozgrywający weźmie natomiast dwa piki, trzy kiery, karo i trefla (bądź dwa trefle, a kiera albo nawet karo mniej), czyli w sumie wymagane siedem wziątek. Swoje, 90 dla WE.
I to właśnie – 90 i 100 dla WE – powinny być dwa podstawowe wpisy w turniejowych protokołach tego rozdania. Nie trzeba chyba dodawać, że mimo niewielkiej różnicy punktowej zróżnicowanie not za te wpisy będzie jednak ogromne.
Minimaks teoretyczny: 1BA(WE), 7 lew; 90 dla WE.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7(NS);
♦ – 7(WE);
♥ – 6 (WE);
♠ – 7 (NS);
BA – 7 (WE).