Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 11/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 7; rozdawał S, obie po partii.
Rozdanie 7 Rozd. S, po partii: obie |
♠ 763 ♥ J3 ♦ AT2 ♣ AT653 |
|
♠ 842 ♥ 976 ♦ J985 ♣ 874 |
♠ AKJT95 ♥ A54 ♦ K4 ♣ 92 |
|
♠ Q ♥ KQT82 ♦ Q763 ♣ KQJ |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♥ |
pas |
1BA1 |
2♠ |
pas |
pas |
ktr.2 |
pas |
3♦3 |
pas |
3♥4 |
pas5 |
pas |
pas |
|
|
|
1 w Naszym Systemie półforsujące, we Wspólnym Języku naturalne, nieforsujące
2 kontra nadwyżkowa, bynajmniej nie karna, N po prostu chce walczyć dalej
3 naturalne, ale raczej tylko cztery kara, z pięcioma otwierający mógłby zgłosić ten kolor w poprzednim okrążeniu (być może z ewentualnym zastosowaniem – bądź nie – konwencyjnych, à la lebensolowych, 2BA)
4 skoro 3♦ byłyby raczej grane na tylko siedmiu atutach, to można z powodzeniem przenieść na 3♥, tym bardziej że teoria preferuje grę na atutach rozłożonych 5–2 (w porównaniu z 4–3)
5 E ma zbyt dużo dziur w karcie, aby po partii powtórzyć teraz piki
Istotnie, gdyby E zdecydował się na 3♠, mógłby już zostać z powodzeniem przez N – posiadacza dwóch asów – skontrowany. Gracz ten wiedziałby bowiem dobrze, iż na podstawie bilansu rozdanie należy do jego strony, skoro zatem przeciwnicy wspięli się na 3♠, to raczej nie mogą (w turnieju na maksy) grać ich bez kontry. Istotnie, grający w piki E musiałby oddać dwa trefle, dwa kiery oraz karo, poległby zatem bez jednej, z kontrą za 200. Przeciwnicy zaaplikowaliby mu więc klasyczny pocałunek śmierci.
Na ogół jednak w rozdaniu tym grać (rozgrywać) będzie wyraźnie honorowo silniejsza (24:16 PC) strona NS; będą to kontrakty 3♥, rzadziej – 3♦. Ten pierwszy po wskazanym ataku pikowym znajdzie się wprawdzie w niebezpieczeństwie, ale ze względu na podział atutów 3–3 wszystko dobrze się dla rozgrywającego skończy. A nawet lepiej niż dobrze, nie tylko bowiem zrealizuje on tu swoją grę, ale też zrobi nadróbkę. Zresztą kontrakt ten mógłby zostać zrealizowany, czasami także z nadróbką, także przy podziale atutów 4–1 z longerem w ręce W. Właśnie ze względu na taką ewentualność (♥A x x x u W) rozgrywający nie powinien przebijać drugiej lewy (pikowej kontynuacji ze strony E), tylko w zamian zrzucić z ręki karo (tym bardziej że jedną lewę w tym kolorze i tak będzie musiał oddać). A dopiero trzecią rundę pików przebić w ręce małym atutem i zagrać w atu. Dziesięć lew! – chyba że w drugiej lewie E będzie kontynuował małym pikiem (!) – jego partner weźmie ją więc na ♠8 i zagra w karo…
Także kontrakt 3♦(S) może zostać zrealizowany, tyle że bez nadróbki. Rozgrywający przebije wówczas w ręce drugiego pika, po czym zagra stamtąd blotkę karo – do dziesiątki na stole. Dzięki temu będzie w stanie ograniczyć swoje przegrywające do pika, dwóch kar i kiera.
Najpopularniejszym wpisem w turniejowych protokołach tego rozdania będą zatem 140 i 110 dla NS. Oczywiście od czasu do czasu jaki duet wygra też 2♠ i zapisze 110 punktów po swojej stronie. A inny wpadnie bez jednej na 3♠ z kontrą i odda przeciwnikom magiczne 200 punktów.
Minimaks teoretyczny: 4♠(WE) z kontrą, 8 lew; 500 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 10 (NS);
♦ – 9 (NS);
♥ – 10 (NS);
♠ – 8 (WE);
BA – 6 (NS,WE!).