Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 11/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 23; rozdawał S, obie po partii.
Rozdanie 23 Rozd. S, po partii: obie |
♠ Q754 ♥ 653 ♦ QJT3 ♣ 97 |
|
♠ JT ♥ T4 ♦ K82 ♣ A86543 |
♠ 932 ♥ KQJ82 ♦ A974 ♣ 2 |
|
♠ AK86 ♥ A97 ♦ 65 ♣ KQJT |
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1BA1 |
pas |
pas |
pas |
|
1 znów bardzo ładne, zwarte 17 PC, a więc i możliwość alternatywnego otwarcia 1♣
albo:
W |
N |
E |
S |
– |
– |
– |
1♣ |
pas |
1♦ |
1♥ |
ktr.1 |
2♣ |
2♠ |
pas |
pas2 |
pas |
|
|
|
1 to oczywiście dużo lepsza zapowiedź niż ewentualne 1BA
2 jeśli partner nie miał w poprzednim okrążeniu na odpowiedź 1♠, to nie może wychodzić prawidłowa końcówka w ten kolor (chyba żeN ma dużo pików albo dobry układ, ale wówczas skoczyłby w drugim okrążeniu na 3♠)
I tak, tam gdzie S otworzy i będzie rozgrywał 1BA, obrońca W nie wyjdzie oczywiście w kiera (co bezwarunkowo położyłoby grę bez jednej), tylko zawistuje albo w trefla, albo – bezpiecznie, a przy tym na rękę partnera– w ♠W. Jeśli już bowiem zdecyduje się na wyjście w kolor starszy, to na pewno przedłoży ponad kiery piki. Po takim wstępie rozgrywający łatwo wyrobi sobie trefle i szybko skompletuje osiem wziątek: cztery pikowe, trzy kierowe oraz karową.
Z teoretycznego punktu widzenia optymalna jest jednak rzecz jasna gra w piki, tyle tylko, iż E wyjdzie przeciwko niej ♥K (solidny sekwens, wist ten powinien zatem zostać przedłożony ponad wyjście w singla treflowego), który bezwarunkowo ograniczy rozgrywającego do ośmiu wziątek. Broniący odbiorą bowiem wówczas ♣A, dwa kiery oraz dwa kara.
Proszę zauważyć, iż po wiście w singla treflowego (i przebitce w tym kolorze) rozgrywający zrobiłby już łatwo nadróbkę, w trzeciej lewie pobiłby bowiem zagranego wówczas przez gracza E ♥K asem, dwa razy zaatutował i na dwa dobre trefle dziadka wyrzucił z ręki oba przegrywające kiery. Oddałby więc wtedy jedynie ♣A, przebitkę i dwie wziątki karowe.
W protokołach tego rozdania możemy się zatem spodziewać przede wszystkim następujących wpisów: 110, 120 oraz 140, wszystkich po stronie NS rzecz jasna.
Minimaks teoretyczny: 2♠(NS), 8 lew; 110 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (WE);
♦ – 7 (WE);
♥ – 7 (WE);
♠ – 8 (NS);
BA – 6 (NS).