Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 11/2012 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 11/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 16; rozdawał W, po partii WE.

Rozdanie 16
Rozd. W,
po partii: EW
KT65
QJ8765

J75
 
QJ98
T32
643
T64
rozd. 16 742
K4
AK98
AK92
  A3
A9
QJT752
Q83
 

W

N

E

S

pas

pas1

1BA2

pas3

pas

24

pas

25

pas

26

pas7

pas

pas

 

 

 

1 cztery dobre piki z boku, nie ma zatem mowy o otwarciu słabymi 2 czy 2 multi

2 piękne 17 PC, jest tov jednak karta dobra do ewentualnego szlemika, a ten jest już w tym wypadku – po pasie partnera – wykluczony (tak referował tego typu problemy w swoich opracowaniach niezapomniany Zbigniew Szurig)

3 2 to dzisiaj w tej sekwencji taka czy inna zapowiedź konwencyjna

4 kolory starsze (alternatywą jest wejście 2, lepsza może jednak być gra w piki)

5 pytanie o dłuższy z kolorów starszych partnera (S zalicytuje tak też z układem 2–3, na ogół zawsze zostanie zatem sfitowany lepszy kolor)

6 5+–4 (z układem 5–5 w starszych padłoby w pierwszym okrążeniu otwarcie dwukolorowe)

7 kusi kontra wywoławcza na młodsze, założenia są jednak dla strony WE niekorzystne

Jeżeli jednak gracz E taką kontrę zgłosi, jego partner powie 3, a te (nawet bez kontry) zostaną przegrane bez wielu (po optymalnej obronie nawet bez pięciu: N przebije trzy kara, a S – pika, zostanie też w jego ręce wypromowana D).

Najczęściej jednak zawodnik N będzie tu grał kontrakt 2, no może od czasu do czasu 3. Ze skompletowaniem dziewięciu wziątek nie będzie większych problemów: gdy rozgrywający przebije na stole jednego pika, odda kiera, pika oraz dwa trefle. Ale już atak A (czemu nie? – tak samo dobry jak A) pozwoli mu zrobić nielicytowaną (a nawet licytowaną) końcówkę. Rozgrywający przebije bowiem wówczas A w ręce, wejdzie do dziadka A i na D wyrzuci z ręki pika, a potem na W pozbędzie się stamtąd kolejnego pika. Wreszcie wyjdzie z ręki D, a gdy E położy na nią K, poprawi na stole A i zagra stamtąd 9 wkoło. Wyrobi też sobie łatwo wziątkę treflową. W tym wariancie rozwoju wydarzeń jedynymi przegrywającymi e-N-a będą dwa trefle oraz karo. Będą też inne drogi wiodące rozgrywającego do zdobycia lew dziesięciu (po ataku A).

Najczęściej w protokole rozdania znajdą się jednak zapisy 140 dla NS, rzadziej – 170 dla tej strony, a jeszcze rzadziej 200, 300, 400 dla NS – za wysokie wpadki strony przeciwnej.

Minimaks teoretyczny: 3(NS), 9 lew; 140 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7 (NS);

– 8 (NS);

– 9 (NS);

– 7 (NS);

BA – 7 (NS).