Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 11/2012 - analiza rozdań
Rozdanie 16; rozdawał W, po partii WE.
Rozdanie 16 Rozd. W, po partii: EW |
♠ KT65 ♥ QJ8765 ♦ ♣ J75 |
|
♠ QJ98 ♥ T32 ♦ 643 ♣ T64 |
♠ 742 ♥ K4 ♦ AK98 ♣ AK92 |
|
♠ A3 ♥ A9 ♦ QJT752 ♣ Q83 |
W |
N |
E |
S |
pas |
pas1 |
1BA2 |
pas3 |
pas |
2♣4 |
pas |
2♦5 |
pas |
2♥6 |
pas7 |
pas |
pas |
|
|
|
1 cztery dobre piki z boku, nie ma zatem mowy o otwarciu słabymi 2♥ czy 2♦ multi
2 piękne 17 PC, jest tov jednak karta dobra do ewentualnego szlemika, a ten jest już w tym wypadku – po pasie partnera – wykluczony (tak referował tego typu problemy w swoich opracowaniach niezapomniany Zbigniew Szurig)
3 2♦ to dzisiaj w tej sekwencji taka czy inna zapowiedź konwencyjna
4 kolory starsze (alternatywą jest wejście 2♥, lepsza może jednak być gra w piki)
5 pytanie o dłuższy z kolorów starszych partnera (S zalicytuje tak też z układem 2♥–3♠, na ogół zawsze zostanie zatem sfitowany lepszy kolor)
6 5+♥–4♠ (z układem 5–5 w starszych padłoby w pierwszym okrążeniu otwarcie dwukolorowe)
7 kusi kontra wywoławcza na młodsze, założenia są jednak dla strony WE niekorzystne
Jeżeli jednak gracz E taką kontrę zgłosi, jego partner powie 3♣, a te (nawet bez kontry) zostaną przegrane bez wielu (po optymalnej obronie nawet bez pięciu: N przebije trzy kara, a S – pika, zostanie też w jego ręce wypromowana ♣D).
Najczęściej jednak zawodnik N będzie tu grał kontrakt 2♥, no może od czasu do czasu 3♥. Ze skompletowaniem dziewięciu wziątek nie będzie większych problemów: gdy rozgrywający przebije na stole jednego pika, odda kiera, pika oraz dwa trefle. Ale już atak ♦A (czemu nie? – tak samo dobry jak ♣A) pozwoli mu zrobić nielicytowaną (a nawet licytowaną) końcówkę. Rozgrywający przebije bowiem wówczas ♦A w ręce, wejdzie do dziadka ♠A i na ♦D wyrzuci z ręki pika, a potem na ♦W pozbędzie się stamtąd kolejnego pika. Wreszcie wyjdzie z ręki ♥D, a gdy E położy na nią ♥K, poprawi na stole ♥A i zagra stamtąd ♥9 wkoło. Wyrobi też sobie łatwo wziątkę treflową. W tym wariancie rozwoju wydarzeń jedynymi przegrywającymi e-N-a będą dwa trefle oraz karo. Będą też inne drogi wiodące rozgrywającego do zdobycia lew dziesięciu (po ataku ♦A).
Najczęściej w protokole rozdania znajdą się jednak zapisy 140 dla NS, rzadziej – 170 dla tej strony, a jeszcze rzadziej 200, 300, 400 dla NS – za wysokie wpadki strony przeciwnej.
Minimaks teoretyczny: 3♥(NS), 9 lew; 140 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7 (NS);
♦ – 8 (NS);
♥ – 9 (NS);
♠ – 7 (NS);
BA – 7 (NS).