KMP 8/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 11.
Rozdanie 11 Rozd. S, po partii: - |
♠ K Q 6 5 ♥ Q 9 7 5 3 2 ♦ 2 ♣ J 8 |
|
♠ 10 9 8 3 2 ♥ K J 10 8 ♦ K 9 4 ♣ 7 |
♠ J 4 ♥ A 6 ♦ A J 8 7 6 5 ♣ Q 9 6 |
|
♠ A 7 ♥ 4 ♦ Q 10 3 ♣ A K 10 5 4 3 2 |
W tym rozdaniu gracze S będą mieli do wyboru 2♣ (WJ) lub 1♣ (Strefa i optymiści grający WJ, którzy ładne 13 PC z dobrym 7-kartem uznają za zbyt dobrą kartę do otwarcia 2♣ Precision).
Po otwarciu 2♣ W spasuje, a N ma do wyboru 2♦ (co prawda siła honorowa ciut za mała, ale układ gwarantuje znalezienie dobrego kontraktu do gry, albo w kolor starszy, albo w trefle) i 2♥. Podejrzewam, że większość wybierze 2♦. Teraz E ma szanse ujawnić się z karami – kontrą, standardowo będącą wskazaniem wistu („kontra na odzywkę sztuczną…”) bądź 3♦. Wydaje się, że z kartą E można zaryzykować przed partią 3♦. Po kontrze S ma szanse pokazać odzywką 2BA górę na 6+ treflach z zatrzymaniem karowym (taka powinna być zgodna z logiką interpretacja tej odzywki), po czym N powinien znieść w 3♣. Na tym licytacja powinna się zakończyć, chyba, że W zechce jeszcze powalczyć 3♦, to prawdopodobnie S podniesie się do 4♣.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
2♣ | |||
pas | 2♦ | ktr. | 2BA |
pas | 3♣ | pas… |
W zaatakuje w karo, a E po lewie na asa odwróci pewnie w atu. S powinien pobić asem, przebić karo, po asie pik ściągnąć drugie atu i grać piki – zakończy się to 10 lewami.
Tam, gdzie E wejdzie po pytaniu 2♦ 3♦, S zalicytuje pewnie 3BA. Teraz z pozycji N zniesienie w 4♣ będzie wyglądać na licytację silną i pewnie licytacja zgaśnie w 3BA.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
2♣ | |||
pas | 2♦ | 3♦ | 3BA |
pas… |
Po ataku trzy razy w karo rozgrywający zagra pewnie trefle z góry, po czym musi szybko brać trzy lewy pikowe, aby wpaść tylko bez trzech.
Po otwarciu 1♣ (Strefa) WE bez problemu pójdą w 3♦, po czym NS muszą zdecydować się, co dalej:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♣ | |||
pas* | 1♥ | 2♦ | 3♣* |
3♦ | ?* |
Pas – co prawda układ 5431, ale słabe piki i tylko 7 PC nie uzasadniają wejścia, nawet przed partią;
3♣ – nie forsujące, zwykle kolor 6+, wyklucza 4 piki – rewers po interwencji nie musi być w sile 17+PC, z układem 6-4 może być od ładnych 14 PC;
? – N w „walce o maksy” może próbować 3♥, po tej odzywce przed kolejnym problemem stanie S – może spasować – N powinien mieć 6-7 kierów, ale wygląda, że jednak w trefle nie powinno być gorzej, chociaż o szczebel wyżej:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♣ | |||
pas* | 1♥ | 2♦ | 3♣ |
3♦ | 3♥ | pas | 4♣ |
pas… |
Tam, gdzie N spasuje po 3♦, S w zasadzie ma gwarancję zastania fitu trefl (N, mający maksimum 2 kara, nie może mieć układu 5-5 – odpowiedziałby 1♠, nie ma też 7 kierów – w zasadzie jest pewność zastania 2-3 kart w treflach.
Tam, gdzie S otworzy 1♣ ze Wspólnego Języka, 3♣ po 2♦ powinno forsować na 1 okrążenie. W podniesie kara, N powtórzy kiery, a S trefle i licytacja pewnie zgaśnie w 4♣:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♣ | |||
pas* | 1♥ | 2♦ | 3♣* |
3♦ | 3♥ | pas | 4♣ |
pas… |
3♣ – formalnie 15+PC, forsujące na jedno okrążenie.