KMP 3/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 6.
Rozdanie 6 Rozd. E, po partii: EW |
♠ Q 9 7 3 ♥ K Q 5 3 ♦ 7 ♣ J 4 3 2 |
|
♠ K 8 ♥ 10 9 ♦ K J 10 8 4 3 2 ♣ Q 7 |
♠ J 6 5 2 ♥ J ♦ A Q 5 ♣ A K 10 9 8 |
|
♠ A 10 4 ♥ A 8 7 6 4 2 ♦ 9 6 ♣ 6 5 |
W tym rozdaniu po otwarciu gracza E 1♣, e-S-owie pewnie będą wchodzić 1♥, a nie 2♥ (dwa asy, sześciokart bardzo przewiewny). Teraz W zgłosi nieforsujące 2♦, a N powinien skoczyć w trzy, a niektórzy pewnie i w cztery kiery. E pewnie podniesie kara o oczko i licytacja zakończy się na końcówce karowej:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♣ | 1♥ | ||
2♦* | 3/4♥* | 4/5♦ | pas |
? |
2♦ – nieforsujące;
? – tam, gdzie E podniesie do 4♦, W dołoży pewnie końcówkę.
Pary WE będą miały trudniej tam, gdzie S skoczy w 2♥. Na pewno nie każdy z kartą W z siłą 9 PC zdecyduje się na forsujące praktycznie do końcówki 3♦. Teraz N powinien podnieść do 4♥ i z kolei E musi znaleźć odwagę na kontrę wywoławczą. Układ ma modelowy, ale 14 grających PC nie każdego zachęci do licytacji. Tam, gdzie E da kontrę, WE zagrają na pewno 5♦.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♣ | 2♥ | ||
pas | 4♥ | ktr. | pas |
5♦ | pas… |
Tam, gdzie E spasuje, W ma szansę sam pójść w 5♦, chociaż układ 7222 w niekorzystnych założeniach powoduje, że nie jest to odzywka oczywista:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♣ | 2♥ | ||
pas | 4♥ | pas | pas |
5♦ | pas… |
Ten kontrakt można przegrać, jeżeli S weźmie pierwszą lewę kierową i odwróci blotką pik, zmuszając gracza W do trafienia pika.