KMP 3/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 15.
Rozdanie 15 Rozd. S, po partii: NS |
♠ Q 10 8 6 4 3 ♥ 10 9 ♦ K 5 2 ♣ 9 3 |
|
♠ 7 ♥ J 3 ♦ Q 8 7 ♣ A Q J 10 8 7 2 |
♠ A K 2 ♥ A K Q 8 4 2 ♦ 6 4 ♣ 6 4 |
|
♠ J 9 5 ♥ 7 6 5 ♦ A J 10 9 3 ♣ K 5 |
W tym rozdaniu, po pasie e-S-a, gracze W będą otwierać 2 bądź 3♣. Osobiście sympatyzuję z 2♣, gdyż na blok 3♣ w korzystnych karta jest o trefla za duża i o damę karo za ładna. Po 2♣, N spasuje (kolor jest, ale punktów brak), a E musi zacząć od 2♦ (2♥ byłoby słabe, 8-10 PC, a 3♥ inwitujące, 11-12). W zalicytuje 3♣ – dół na sześciu treflach, E zgłosi teraz forsująco 3♥ a w powinien podnieść do czterech, w końcu drugi walet to jak trzy blotki, a partner często na taką licytację ma szóstkę.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | |||
2♣* | pas | 2♦* | pas |
3♣ | pas | 3♥* | pas |
4♥ | pas… |
2♣ – Precision;
2♦ – pytanie, co najmniej inwit;
3♣ – minimum, 6+♣;
3♥ – forsujące do dogranej 5+♥.
Tam, gdzie W otworzy staroświeckie 3♣, powinno być prościej – 3♥ i 4♥ (na cue bid 3♠ jest o kiera za mało).
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | |||
3♣ | pas | 3♥* | pas |
4♥ | pas… |
3♣ – konstruktywny blok, dobry kolor;
3♥ – naturalne, forsujące na jedno okrążenie.