KMP 3/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 24.
Rozdanie 24 Rozd. W, po partii: - |
♠ A J ♥ A 10 6 ♦ A Q J 7 4 3 ♣ A 2 |
|
♠ K 8 3 ♥ 4 ♦ K 8 5 ♣ K Q 10 8 5 3 |
♠ 10 7 5 2 ♥ Q 9 8 3 ♦ 10 9 6 ♣ 7 4 |
|
♠ Q 9 6 4 ♥ K J 7 5 2 ♦ 2 ♣ J 9 6 |
W tym rozdaniu gracze W będą otwierać 2♣ Precision, po którym N ze swoimi 20 PC zacznie od kontry. E spasuje, a S zalicytuje 2♥ (mimo układu 5-4 w starszych, 6 PC nie upoważnia do energiczniejszej akcji). W spasuje, a N „objaśni się” odzywką 3♦. S powtórzy kiery (odzywka ta oznacza „pewną” siłę, gdyż po wskazaniu kontry objaśniającej, dalsza licytacja powinna być konstruktywna, a nie ratunkowa i N podniesie do końcówki:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
2♣ | ktr. | pas | 2♥ |
pas | 3♦ | pas | 3♥ |
pas | 4♥ | pas… |
Po ataku treflowym rozgrywający pobije asem i powinien zagrać asa atu i spróbować (zagrywając z ręki blotkę) przejść do stołu impasem kierowym. Gdy ten się uda, w świetle otwarcia gracza W król karo (a także i pik) muszą znajdować się u W, więc impasując króla karo weźmie się bez problemu 12 lew.
Przejście do stołu królem kier do impasu karo skomplikuje nieco rozgrywkę, ale gdy po wyrobieniu kar przebitką N wróci do ręki asem kier, ujawni się podział atu 4-1 i rozgrywający karami może „spędzić” atuta graczowi W i także wziąć 12 lew.
Tam, gdzie WE będą grali Strefą, W rozpocznie od 1♣ i po kontrze e-N-a, 1♥ (raczej z kartą S większość graczy wybierze tę odzywkę, a nie negatywne 1♦) obieca siłę 7+PC, co po ujawnieniu u niego 5 kierów może doprowadzić do szlemika, licząc, w razie potrzeby na korzystne położenie brakujących figur u rozgrywającego, pod impasem.