KMP 2/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 24.
Rozdanie 24 Rozd. W, po partii: - |
♠ A K Q ♥ K J 6 2 ♦ K Q 5 4 ♣ Q 3 |
|
♠ 8 3 ♥ 10 9 4 ♦ 10 9 7 6 ♣ J 9 4 2 |
♠ J 9 7 5 ♥ A Q 7 5 3 ♦ 8 ♣ A 10 7 |
|
♠ 10 6 4 2 ♥ 8 ♦ A J 3 2 ♣ K 8 6 5 |
Drogi prowadzące parę NS do celu, którym w tym rozdaniu jest kontrakt 3BA, zależały będą od stosowanego przez nie systemu, ale efekt końcowy zawsze będzie taki sam:
1.NS grają silnym 2BA i stosują konwencję Puppet Stayman:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 2BA | pas | 3♣ (1) |
pas | 3♦ (2) | pas | 3♥ (3) |
pas | 3BA (4) | pas |
(1) Pupet Stayman, czyli pytanie o starsze czwórki/starszą piątkę.
(2) Jedna lub dwie starsze czwórki.
(3) Mam cztery piki. Odpowiadający pokazuje swój kolor „odwrotnie”, a z układem 4-4 w starszych mówi 4♦.
(4) No to gramy 3BA, bo ja mam czwórkę kierową.
2.W systemie pary NS otwarcie 2BA oznacza słabą dwukolorówkę na młodszych.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 1♣ | 1♥ | ktr/1♠ (1) |
pas | 2♦ (2) | pas | 2♥ (3) |
pas | 3BA | pas |
(1) Wskazanie koloru pikowego.
(2) Odwrotka.
(3) Słaby na czwórce.
O ile po otwarciu 2BA gracz N, nie mając żadnych informacji o rękach przeciwników może zbłądzić w rozgrywce, to po wejściu E 1♥ powinien poradzić sobie z realizacją firmówki.
Najbardziej elegancka linia gry wygląda tak: E wistuje w kiera (czy ktoś ma inny pomysł?), N bierze lewę asem i ściąga ♠AKD. W następnych lewach gramy trzy razy w karo zachowując w dziadku asa, a potem oddajemy lewę pikową (z ręki blotka kier). E znalazł się w sytuacji bez wyjścia, gdyż musi wistować spod asa treflowego lub w kiera. +400 i bardzo wysoka nota dla pary NS.