KMP 5/2022 - analiza rozdań
Analizy przygotował
Włodzimierz Starkowski
Rozdanie 1.
Rozdanie 1 Rozd. N, po partii: - |
♠ A Q 3 ♥ A Q J 10 3 ♦ K Q ♣ K 3 2 |
|
♠ K 5 4 ♥ K 7 5 ♦ 8 6 4 ♣ A Q 6 4 |
♠ J 9 7 ♥ 9 8 6 4 2 ♦ J 7 3 ♣ 10 5 |
|
♠ 10 8 6 2 ♥ ♦ A 10 9 5 2 ♣ J 9 8 7 |
Punkty są, zatrzymania we wszystkich kolorach również, nic więc nie stoi na przeszkodzie temu, by w pierwszym rozdaniu majowego turnieju KMP na maksy para NS wylicytowała 3BA.
W zależności od stosowanych ustaleń systemowych droga do „firmówki” będzie przebiegała tak:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
2BA (1) | pas | 3♣ (2) | |
pas | 3♥ (3) | pas | 3BA |
pas |
(1) 20-21 PC w składzie zrównoważonym.
(2) Puppet Stayman.
(3) Pięć kierów.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♣ | pas | 1♦ | |
pas | 2BA | pas | 3♣ |
pas | 3♥ | pas | 3BA |
pas |
Po każdej z powyższych sekwencji pierwsze wyjście należało będzie do zawodnika E. Z uwagi na to, że N odlicytował kiery, a S pośrednio wskazał czwórkę pikową, zadanie wistującego nie jest proste. Najwięcej problemów sprawi rozgrywającemu pierwszy wist karowy. Jest to wyjście pasywne i zostawia e-N-a sam na sam z kartami swoimi i dziadka.
Po wzięciu pierwszej lewy karowej najprostszym sposobem na skompletowanie dziewięciu lew jest wyjście królem trefl i dalsza rozsądna gra. Myślę, że większość rogrywających poradzi sobie z realizacją tych trzech bez atu, zwłaszcza, że nie wszyscy otrzymają pierwszy wist karowy.