Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 4/2018 - analiza

Spis treści
KMP 4/2018 - analiza
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.
Rozdanie 31.
Rozdanie 32.
Rozdanie 33.

Rozdanie 29.

Rozdanie 29
Rozd. N,
po partii: obie
J 9 7 3
Q 4 3
A Q J 10 4
8
 
8
K 10 6 2
K 9 7 3
A 10 7 5
rozd. 29 A K Q 10 6 5 4
5
5 2
J 9 4
  2
A J 9 8 7
8 6
K Q 6 3 2
 

 Kontrakt ostateczny zostanie ustalony jedną odzywką. Po pasie e-N-a, gracz E otworzy 3 i wszyscy się zgodzą.

 Pierwszy wist królem trefl do asa, a potem, ponieważ nie rozgrywamy jeszcze tak jak DeepFinesse, piki z góry i pierwsza zła wiadomość. Druga zła wiadomość to as karo u N. Rezultat – bez jednej i 100 dla NS.

 Czy będą odchylenia od tego scenariusza? Moim zdaniem sporo, a poniżej ich źródła:

1.      N na pierwszej ręce otwiera na 10 PC 1. Niezrażony tym E skacze w 3. Teraz S musi wkroczyć do akcji, a zapis zmienia linię. W grę wchodzą kontrakty: 3 z kontrą swoje (po pasie e-N-a na kontrę E impasuje waleta pik), 3BA – od bez jednej do bez pięciu, oraz 4, które powinno być bez dwóch ale najczęściej rozgrywający weźmie na nie 9 lew.

2.      Po pasie N i otwarciu 3 gracz S postanowi zawalczyć w rozdaniu. Zgłosi 4 lub kontrę, a potem jedynym jego sukcesem może być tylko to, że W go nie skontruje.

 Nie ma karty – nie ma gry mawiali przed laty doświadczeni brydżyści i, jak widać, w tym rozdaniu mieliby rację.