Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 8/2017 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 8/2017 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 30.

Rozdanie 30
Rozd. E,
po partii: -
K 8 4
A K 10 6
5 3
A K J 5
 
Q 9 2
Q 9 8 3
7 6
10 8 7 6
rozd. 30 A 10 5
J 7 2
K Q 10 9 2
9 3
  J 7 6 3
5 4
A J 8 4
Q 4 2
 

 

Wszystkie, poza nielicznymi wyjątkami, pary NS, bez względu na to, jakim grają systemem, dojdą w tym rozdaniu do końcówki bezatutowej. Ponieważ gracz E wejdzie do licytacji karami, 3BA będzie rozgrywał S, który jest właścicielem zatrzymania karowego.

O tym, kto zdobędzie więcej punktów w tym rozdaniu, zadecyduje więc rozgrywka. Popatrzmy, jak powinna ona wyglądać. Załóżmy, że gra S, a W zawistował blotką karo.

E podkłada figurę, rozgrywający bije ją asem, a kolejnym jego ruchem powinno być wyjście blotką pik do króla. Prawy obrońca bije asem i wyrabia sobie kolor karowy.

Teraz rozdanie osiąga punkt kulminacyjny.

Aby zrealizować 3BA, S powinien w następnej lewie dojść treflem do stołu i zadysponować stamtąd blotkę pik. Chodzi o rozegranie tego koloru w taki sposób, który nie pozwoli dojść do ręki graczowi E. Tak więc, jeżeli E doda dziesiątkę pikową, należy ją bić waletem, a jeśli dołoży 5, delikatnie przebić szóstką. Postępując w ten sposób, S wyrobi sobie dziewiątą lewę na trzynastego pika.

Szansa na sukces takiej koncepcji rozgrywkowej nie jest wcale taka mała. Po prostu W musi mieć w pikach dubletona D10, trzy karty D109 lub trzy/cztery D9x, D9xx, D10x, D10xx. Dodatkowo, raz na jakiś czas, lewy obrońca będzie miał asa pik.

Alternatywna linia gry, czyli wyjście w drugiej lewie blotką kier do dziesiątki, opiera się na założeniu, że W ma w tym kolorze damę z waletem. To jednak zaledwie 25% szans na powodzenie, czyli o wiele mniej niż koncepcja opisana wyżej.

Ponieważ nie wszyscy rozgrywający znajdą właściwą drogę prowadzącą do realizacji końcówki, to zapis 400 dla NS zapewne w pełni usatysfakcjonuje graczy tej linii.