Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 1/2017 - Analiza rozdań
Rozdanie 32; rozdawał W, po partii WE.
Rozdanie 32 Rozd. W, po partii: EW |
♠ 9 5 4 2 ♥ 10 ♦ A K J 10 9 6 ♣ A J |
|
♠ J 8 6 3 ♥ Q 9 ♦ 8 7 2 ♣ K 9 6 2 |
♠ A 7 ♥ 8 7 6 5 4 3 ♦ Q ♣ 8 5 4 3 |
|
♠ K Q 10 ♥ A K J 2 ♦ 5 4 3 ♣ Q 10 7 |
W |
N |
E |
S |
pas |
1♦ |
pas |
1♥ |
pas |
1♠ |
pas |
2♣1 |
pas |
2♦2 |
pas |
3BA |
pas |
pas |
pas |
|
1czwarty kolor
2kuszą 3♦ – ze względu na znakomity sześciokart w tym kolorze, ponieważ jednak otwierający ma tylko 13 PC, taka odpowiedź na czwartokolorowe 2♣ łatwo mogłaby doprowadzić do przelicytowania karty
Najpopularniejszym, wręcz standardowym kontraktem w tym rozdaniu będzie właśnie firmówka. W najprawdopodobniej zaatakuje ♣2, przeto rozgrywający zrobi impas ♣W w dziadku, pociągnie kontrolnie ♦A i zagra pika do króla w ręce. Najczęściej obrońca E wskoczy wówczas swym drugim ♠A, aby czym prędzej powtórzyć treflem i w ten sposób – taką przynajmniej będzie żywił nadzieję – wyrobić partnerowi ten kolor. W rzeczywistości ułatwi to tylko zadanie przeciwnikowi, który szybko pokaże 12 lew, które zresztą mógłby zdobyć bez żadnej pomocy ze strony przeciwników, rozkłady są bowiem dla strony NS bardzo korzystne.
– Ułatwi czy nie ułatwi, a może wręcz utrudni… – zaoponuje zapewne niejeden z czytelników. I teoretycznie będzie miał rację – gdyby bowiem E ♠A nie wskoczył, S mógłby nie zagrać już drugi raz w ten kolor, tylko ściągnąć pozostałe kara oraz ♣A. W pięciokartowej końcówce…
|
♠ 9 5 4 ♥ 10 ♦ 6 ♣ – |
|
♠ W 8 ♥ D 9 ♦ – ♣ K |
|
♠ A ♥ 8 7 6 5 ♦ – ♣ – |
|
♠ D ♥ A K W 2 ♦ – ♣ – |
|
… po zagraniu ostatniego kara E znajdzie się w przymusie, wskutek czego będzie musiał odrzucić kiera. Jeśli teraz gracz S rozczyta pozycję i po pozbyciu się z ręki ♠D zagra kiery z góry, zdobędzie wszystkie 13 wziątek i zapisze po swojej stronie protokołu efektowne 520 punktów. Należy jednak dodać, że są to rozważania przede wszystkim hipotetyczne, czyli iż wcale nie muszą się one urzeczywistnić. Jeśli bowiem w sytuacji przedstawionej na ostatnim diagramie S zaimpasuje kiery ♥W, W zabije go ♥D i odbierze jeszcze ♣K oraz pika (tylko 10 lew dla strony rozgrywającej). Można też niczego nie ryzykować, tylko w pewnym momencie samemu zagrać drugi raz w piki – do damy w ręce, by z dużym prawdopodobieństwem 12. wziątkę po prostu sobie zagwarantować. A o ewentualnej 13. zapomnieć…
Protokół rozdania zdominują zapisy 490 dla NS.
Minimaks teoretyczny: 6BA(NS), 12lew; 990dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 8 (NS);
♦ – 12 (NS);
♥ – 8 (NS);
♠ – 11 (NS);
BA – 12(NS).