Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 1/2017 - Analiza rozdań

Spis treści
KMP 1/2017 - Analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 13; rozdawał N, obie po partii.

Rozdanie 13
Rozd. N,
po partii: obie
A 10 7 2
K 3 2
7 6 5 3
Q 4
 
K Q J 8 4
J 8 6
9
K J 10 3
rozd. 13 6 5 3
10 9
K Q 8 4 2
A 6 5
  9
A Q 7 5 4
A J 10
9 8 7 2
 

W

N

E

S

pas

pas

1

1

2

2

pas

pas

pas

 

 

Znów kiery przeciwko pikom, z ostatecznym zwycięstwem drugiego z tych kolorów. Czy do końca? – raczej tak, mimo że teoretycznie rzecz biorąc, 2(W) można już położyć. Stałoby się jednak tak jedynie po wiście treflowym, otwierającym drogę do przebitki w tym kolorze, a potem jeszcze promocji obecnej w ręce N 10. Jeśli natomiast W zagra wtedy na szybkie zaatutowanie, będzie musiał oddać trzy kiery (oraz dwa piki i A). Wist D raczej jednak nie padnie, prawdopodobnie N po prostu wyjdzie w uzgodnione kiery. A wówczas już rozgrywający będzie w stanie zarówno przebić na stole trzecią rundę kierów, jak i wykorzystać dziadkową wziątkę karową; ograniczy wtedy swe przegrywające do dwóch kierów, dwóch pików oraz A. Oczywiście, będzie musiał samodzielnie wyłapać D.

Na NS wychodzą zaś 2, ale już nic wyższego. W wyjdzie K, więc S zabije stołowym A i zagra w trefle. Lewę tę zdobędzie (koniecznie!) obrońca W i wyjdzie w singla karo. Kiedy zatem rozgrywający dalej będzie dążył do przebicia na stole trefla, będzie musiał zagrać w ten kolor po raz drugi. A wtedy E weźmie tę lewę na A, ściągnie D i pośle do przebitki karo. Po jej dokonaniu W zagra w atu, S zostanie zatem z dwoma przegrywającymi treflami w ręce, z których tylko jednego uda mu się wygodnie przebić na stole. Weźmie bowiem kiera w ręce, przebije w dziadku trefla, przebije w ręce pika i ostatniego trefla przebije na stole K. Obrońca E pozbędzie się jednak wtedy swego ostatniego pika, w lewie następnej zagranego z dziadka pika przebije przeto 10. A to wypromuje pozostałego w ręce jego partnera waleta atu na piątą lewę obrony.

W protokole rozdania dominować powinny wpisy 110 dla WE, trafią się też 100 – za przegrane przez stronę przeciwną 3.

Minimaks teoretyczny:  2(NS), 8 lew; 110 dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 7(W!);

– 7 (NS);

– 8 (NS);

– 7 (WE);

BA – 7 (NS).