Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 1/2017 - Analiza rozdań
Rozdanie 13; rozdawał N, obie po partii.
Rozdanie 13 Rozd. N, po partii: obie |
♠ A 10 7 2 ♥ K 3 2 ♦ 7 6 5 3 ♣ Q 4 |
|
♠ K Q J 8 4 ♥ J 8 6 ♦ 9 ♣ K J 10 3 |
♠ 6 5 3 ♥ 10 9 ♦ K Q 8 4 2 ♣ A 6 5 |
|
♠ 9 ♥ A Q 7 5 4 ♦ A J 10 ♣ 9 8 7 2 |
W |
N |
E |
S |
– |
pas |
pas |
1♥ |
1♠ |
2♥ |
2♠ |
pas |
pas |
pas |
|
|
Znów kiery przeciwko pikom, z ostatecznym zwycięstwem drugiego z tych kolorów. Czy do końca? – raczej tak, mimo że teoretycznie rzecz biorąc, 2♠(W) można już położyć. Stałoby się jednak tak jedynie po wiście treflowym, otwierającym drogę do przebitki w tym kolorze, a potem jeszcze promocji obecnej w ręce N ♠10. Jeśli natomiast W zagra wtedy na szybkie zaatutowanie, będzie musiał oddać trzy kiery (oraz dwa piki i ♦A). Wist ♣D raczej jednak nie padnie, prawdopodobnie N po prostu wyjdzie w uzgodnione kiery. A wówczas już rozgrywający będzie w stanie zarówno przebić na stole trzecią rundę kierów, jak i wykorzystać dziadkową wziątkę karową; ograniczy wtedy swe przegrywające do dwóch kierów, dwóch pików oraz ♦A. Oczywiście, będzie musiał samodzielnie wyłapać ♣D.
Na NS wychodzą zaś 2♥, ale już nic wyższego. W wyjdzie ♠K, więc S zabije stołowym ♠A i zagra w trefle. Lewę tę zdobędzie (koniecznie!) obrońca W i wyjdzie w singla karo. Kiedy zatem rozgrywający dalej będzie dążył do przebicia na stole trefla, będzie musiał zagrać w ten kolor po raz drugi. A wtedy E weźmie tę lewę na ♣A, ściągnie ♦D i pośle do przebitki karo. Po jej dokonaniu W zagra w atu, S zostanie zatem z dwoma przegrywającymi treflami w ręce, z których tylko jednego uda mu się wygodnie przebić na stole. Weźmie bowiem kiera w ręce, przebije w dziadku trefla, przebije w ręce pika i ostatniego trefla przebije na stole ♥K. Obrońca E pozbędzie się jednak wtedy swego ostatniego pika, w lewie następnej zagranego z dziadka pika przebije przeto ♥10. A to wypromuje pozostałego w ręce jego partnera waleta atu na piątą lewę obrony.
W protokole rozdania dominować powinny wpisy 110 dla WE, trafią się też 100 – za przegrane przez stronę przeciwną 3♥.
Minimaks teoretyczny: 2♥(NS), 8 lew; 110 dla NS.
Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:
♣ – 7(W!);
♦ – 7 (NS);
♥ – 8 (NS);
♠ – 7 (WE);
BA – 7 (NS).