Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 11/2014 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 11/2014 - analiza rozdań
Rozdanie 2
Rozdanie 3
Rozdanie 4
Rozdanie 5
Rozdanie 6
Rozdanie 7
Rozdanie 8
Rozdanie 9
Rozdanie 10
Rozdanie 11
Rozdanie 12
Rozdanie 13
Rozdanie 14
Rozdanie 15
Rozdanie 16
Rozdanie 17
Rozdanie 18
Rozdanie 19
Rozdanie 20
Rozdanie 21
Rozdanie 22
Rozdanie 23
Rozdanie 24
Rozdanie 25
Rozdanie 26
Rozdanie 27
Rozdanie 28
Rozdanie 29
Rozdanie 30
Rozdanie 31
Rozdanie 32
Rozdanie 33

Rozdanie 15; rozdawał S, po partii NS.

Rozdanie 15
Rozd. S,
po partii: NS
A9542
KT872

J42
 
Q73
Q6
T62
QT963
rozd. 15 J86
J543
KQJ94
K
  KT
A9
A8753
A875
 

W

N

E

S

1BA1

pas

42

pas

4/3

pas

pas

pas

 

1 to najlepszy opis tej ręki

2 dwukolorówka 5+–5+ na starszych, chodzi jednak tylko o końcówkę

3 fity podobnej jakości, za pikami przemawia co najwyżej to, iż trzecią rundę kierów będzie wówczas można przebić w ręce wyższym atutem (10) niż w sytuacji odwrotnej (9)

Pożyteczna konwencja 4 sprzedaje tu dokładnie kartę N i załatwia sprawę bez reszty. Bez niej trzeba się będzie przedzierać przez transfery lub inne konwencje, np.:

W

N

E

S

1BA1

pas

2

pas

2

pas

32

pas

3BA3

pas

pas

pas

 

1 to najlepszy opis tej ręki

2 pytanie o starszą trójkę

3 nie mam starszej trójki!

albo:

W

N

E

S

1BA1

pas

2

pas

2

pas

32

pas

3BA3

pas

4/4

pas

4/5

pas

pas

pas

 

1 to najlepszy opis tej ręki

2 pytanie o starszą trójkę

3 nie mam starszej trójki!

4 a jednak coś wybierz, w zależności od ustaleń fragment albo krótkość

5 uwagi jak poprzednio

albo:

W

N

E

S

1BA1

pas

22

pas

2

pas

33

pas

3BA

pas

44

pas

pas/4

pas

(pas)

(pas)

 

1 to najlepszy opis tej ręki

2 transfer na piki

3 5+–4+

4 wygląda na to, że partner ma dubla piki i trzy kiery, a N, z tak układową ręką, dąży do gry w kolor

5 uwagi jak poprzednio

Dużo możliwości, będą przeto grane końcówki 3BA oraz – częściej, jak mniemam – 4 i 4. Pierwsza będzie trudna do wygrania. Po ataku karowym (optymalnym dla broniących) S będzie musiał dwa razy kolor ten przepuścić, a zabić asem dopiero trzeć rundę, ze stołu zaś pozbyć się trafnie trzech blotek kierowych. Następnie należałoby przejść do dziadka K i zagrać stamtąd pika do dziesiątki (aby do ręki nie dostał się niebezpieczny E). W wziąłby tę lewę D i odszedł pikiem, zaś rozgrywający po utrzymaniu się K w ręce musiałby zagrać A (od E spadłby wtedy singlowy K) i treflem, mógłby też ściągnąć wcześniej A. W wziąłby lewę na D, pozostałe musiałby już jednak oddać przeciwnikowi. Rozgrywka w widne karty, nie wróżę zatem sukcesu zawodnikom zmagającym się z kontraktem 3BA. Dużo łatwiej będzie po ataku treflowym (bez przeciwwskazań licytacyjnych – naturalnym), oczywiście jeśli tylko rozgrywający oszczędzi wówczas w pierwszej lewie dziadkowego waleta i zabije ją w ręce asem – następnie jednak w tym wariancie rozwoju wydarzeń będzie mógł zagrać na wyrobienie bądź to pików, bądź to kierów.

Do wygrania są również końcówki w oba kolory starsze, i wówczas na rozgrywającego czeka jednak lekka pułapka. Przeciwko 4(N) E wyjdzie K. N zabije A na stole, zrzucając z ręki trefla, po czym – powiedzmy – zagra A i 9, do króla w ręce. Kiedy jednak spadnie D, nie wolno mu będzie przebić w dziadku trzeciej rundy tego koloru (E dołożyłby bowiem 5, a W nadbił 10 damą), tylko będzie musiał zagrać trzy razy w piki, a potem wyrobić sobie kiery, oddając obrońcy E lewę na waleta. Tak grając, odda tylko pika, kiera i trefla.

Lepiej rokuje gra w kiery – powiedzmy, że także wtedy E zaatakuje K – teraz bowiem będzie można przebić w ręce S trzecią rundę pików. A potem zgrać A, przebić w ręce karo, ściągnąć K i grać dobre piki, odda się wtedy tylko dwa atuty i trefla. Chyba jednak tylko w widne karty da się zrobić nadróbkę (jeśli ponadto E nie wyjdzie blotką atu), w tym celu trzeba by bowiem było przebić trzecią rundę pików asem atu (!) i kontynuować z ręki S 9, z zamiarem przejęcia jej w ręce 10 (bądź pobicia D gracza W K), ściągnąć K i wyjść 8. Dzięki korzystnej sytuacji w atutach ograniczyłoby to przegrywające rozgrywającego do wziątki kierowej i treflowej.

W protokole rozdania spotkamy na pewno sporo minimaksowych zapisów 620 dla NS, ale też bez wątpienia 600 dla tej strony oraz wpadkowe 100 i 200 po stronie przeciwnej.

Minimaks teoretyczny: 4(NS), 10 lew albo 4(NS); 10 lew; 620dla NS.

Maksymalne liczby lew możliwe do wzięcia przy grze w poszczególne miana:

– 9 (NS);

– 8 (S!);

– 10 (NS);

– 10(NS);

BA – 9 (NS).