Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP na IMPy 12/2024 - analiza rozdań
Rozdanie 29.
Rozdanie 29 Rozd. N, po partii: obie |
♠ J 10 7 ♥ Q 7 4 ♦ 9 6 5 ♣ K 9 6 3 |
|
♠ 8 5 4 ♥ K 10 3 2 ♦ 7 4 ♣ A 8 7 4 |
♠ A K Q 9 6 3 2 ♥ A J 8 ♦ A K ♣ 10 |
|
♠ ♥ 9 6 5 ♦ Q J 10 8 3 2 ♣ Q J 5 2 |
Tutaj po pasie N gracze E będą otwierać 1♣ (WJ) lub 2♣ (Strefa). Po 1♣ gracz S – po partii – raczej będzie pasować, a W odpowie 1♥. Po pasie N E skoczy w 2♠, a W zalicytuje pewnie 4♠ – minimum z fitem. To jednak nie powstrzyma E – zapyta on o asy, potem o króle, i po informacji o jednym może jeszcze pro forma zalicytować 6♥ – inwit do wielkiego szlema na damę kier (w przypadku, gdyby przy damie kier W miał ♣AK szlem będzie na impasie, a ♣A i ♥KD dają górne 13 lew) i WE zatrzymają się w szlemiku w piki.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 1♣ | pas | |
1♥ | pas | 2♠ | pas |
4♠ | pas | 4BA | pas |
5♣* | pas | 5♥* | pas |
5BA* | pas | 6♥* | pas |
6♠ | pas… |
5♣ – 1 wartość z 5;
5♥ – pytanie o króle (5♦ byłoby pytaniem o damę pik);
5BA – 1 król;
6♥ – inwit wielkoszlemowy na damę kier; trochę pro forma, gdyż partner z 9 PC nie powinien zamykać licytacji odzywką 4♠, a zalicytować zachęcające 3♠.
Po acolowskim 2♣ również E mógłby spróbować zainwitować szlema:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 2♣ | pas | |
2BA* | pas | 3♠ | pas |
4♣* | pas | 4♦* | pas |
4♥* | pas | 4BA | pas |
5♣* | pas | 5♥* | pas |
5BA* | pas | 6♣* | Pas |
6♠* | pas… |
2BA – pozytywne, co najmniej 3 kontrole (A=2,K=1), układ zrównoważony;
4♣ – cue bid uzgadniający piki;
4♦,4♥ – cue bidy;
5♣ – jedna wartość;
5BA – 1 król;
6♣ – masz jakąś damę? (podobny mechanizm, można zastosować w sekwencji pierwszej);
6♠ – nie mam – z damą karo lub kier trzeba by zalicytować 6 w jej kolor, z treflową – 6BA.
Gracze S będą wistować ♦D. Kto trafi damę kier, ten weźmie 13 lew.