Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 11/2024 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 11/2024 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 24.

Rozdanie 24
Rozd. W,
po partii: -
5 3 2
Q 10 8 6 5
A 9 8 3
4
 
6 4
K 3
K Q 7 2
A J 10 6 2
rozd. 24 A Q J 9 7
A 9
J 6
Q 9 7 3
  K 10 8
J 7 4 2
10 5 4
K 8 5
 

Tutaj gracze W będą otwierać 1 (Wspólny Język) bądź 1. Po 1 N raczej będzie pasował, E odpowie 1, S spasuje a W pokaże trefle odzywką 2. E sforsuje do dogranej przez czwarty kolor, W zalicytuje 2BA – „trzymam kiery, nie mam 3 pików” i E podniesie pewnie do 3BA.

W N E S
1 pas 1 pas
2 pas 2* pas
2BA pas 3BA pas…

2 – czwarty kolor, forsujący do dogranej.

N wyjdzie 6, rozgrywający weźmie asem i zagra damą trefl na impas, po czym ponowi impas, a potem zaimpasuje króla pik, co zakończy się 11 lewami. Co prawda jeżeli S przepuści pierwszego pika, to rozgrywający może odegrać trefle i ponownie zaimpasować pika – teraz po lewie na króla zagranie w kiery doprowadzi do wpadki – rozgrywający weźmie tylko 5 trefli, 2 kiery, i pika.

Po otwarciu 1 ze Strefy E odpowie 1. W może teraz udawać, że ma układ 4432 i dać rebid 1BA. E sforsuje do dogranej, najczęściej sztucznym 2 i gdy dowie się o braku trzech pików, zalicytuje 3BA.

W N E S
1 pas 1 pas
1BA pas 2* pas
2BA* pas 3BA pas…

2 – sztuczny forsing do dogranej;

2BA – brak trzech pików i czterech kierów; alternatywą jest 3, mówiące także o brak trójki i pików i o niezłej piątce trefli.

Po rebidzie 2 przydaje się sztuczny forsing 2, oznaczający kartę co najmniej inwitującą:

W N E S
1 pas 1 pas
2 pas 2* pas
2BA* pas 3BA pas…

2 – sztuczny forsing, E może mieć inwit z 5 pikami bądź dowolny forsing do dogranej;

2BA – możliwe są różne zestawy rebidów, 2BA powinno oznaczać brak 3 pików, brak 4 kierów i kartę dobrą do zajęcia bez atu - zatrzymania w kolorach bocznych.