Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 11/2024 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 11/2024 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 16.

Rozdanie 16
Rozd. W,
po partii: EW
A 10 9 7 2
J 10 7 2
J 7
J 3
 
8 5 4
5 4
A K Q 3 2
Q 9 7
rozd. 16 Q 6
K Q 9 8 3
8
A 8 6 5 4
  K J 3
A 6
10 9 6 5 4
K 10 2
 

Tutaj pewnie większość z kartą W otworzy 1. N raczej będą pasować, a E odpowie 1. S także spasuje, W da rebid 1BA a E pewnie sprzeda swoją kartę jako „inwit na 5 kierach” (3 standardowo by było forsingiem do dogranej w układzie 5-5), przechodząc przez 2 (konwencja Podwójny Magister). Oczywiście W nie przyjmie żadnego inwitu i WE zagrają 2.

W N E S
1 pas 1 pas
1BA pas 2* pas
2* pas 2 pas…

2 – puppet na 2 – słaba karta z fitem karowym lub  ręce w sile inwitu;

2 – automat.

Tutaj obrona może zacząć od pików i E żeby wygrać te 2 musiałby trafnie rozegrać kiery, nie grając do figury w ręce, ale impasując waleta z dziesiątką, co jest mało realne.

Podobnie w 2 powinna wygasnąć licytacja tam, gdzie W spasuje na I ręce. N także spasuje, a E otworzy 1, W odpowie 1BA, E zgłosi trefle i W nie ma wygodnej odzywki, w zasadzie jedyną opcją jest 2, po czym E spasuje.

W N E S
pas pas 1 pas
1BA pas 2 pas
2 pas…    

Tutaj S może wyjść w karo i jeżeli rozgrywający zagra trzy razy w karo, ma szanse wygrać kontrakt, oddając pika, trefla i trzy kiery.