Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 11/2024 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 11/2024 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 18.

Rozdanie 18
Rozd. E,
po partii: NS
9 8
K 10 6 4
K J 8 6 3
J 6
 
A J 10 6 5 2
A J 5 2
9 7
K
rozd. 18 Q 7 4
Q 9 8 7
Q
A 10 9 8 2
  K 3
3
A 10 5 4 2
Q 7 5 4 3
 

Tutaj po pasie E znaczna część graczy S otworzy 2BA – podlimitowe na młodszych. W wejdzie pewnie 3 (ewentualnie 3 – dwukolorówka na starszych z przewagą pików). N w niekorzystnych może nie zdecydować się na 5 a E – po 3 dołoży końcówkę pikową.

W N E S
    pas 2BA
3 pas 4 pas…

N zaatakuje prawdopodobnie W. Rozgrywający po wzięciu na króla w ręce zagra pewnie asa pik i waleta pik, po czym do oddania będzie jeszcze tylko karo i kier (po ujawnieniu w ręce S drugiego króla pik, i tym samym krótkości kierowej, oddanie tylko jednego kiera nie powinno być dla rozgrywającego trudnym problemem, zresztą wyrzutka na asa trefl rozwiązuje problem, odda się tylko króla w kierach).

Tam, gdzie W wejdzie dwukolorówką, N pewnie podeprze kara do 4, chociażby po to, aby utrudnić znalezienie lepszego fitu w starszym, po czym WE zagrają pewnie 4:

W N E S
    pas 2BA
3* 4 4 pas…

3 – oba starsze z przewagą pików.

Tu obrona najlepiej zrobi jeśli zagra dwa razy w karo. Rozgrywający przebije w ręce i musi coś trafić… Jeżeli zagra kiera do waleta, a N zagra w podwójny renons, to mogą być problemy. Co prawda po przebiciu w ręce i impasie damą pik – gdy ona weźmie lub zostanie pobita królem, można odegrać damę atu i oddać w sumie tylko dwa atuty i karo.