Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 8/2024 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 2 Rozd. E, po partii: NS |
♠ A J ♥ K 6 2 ♦ A 4 3 ♣ Q 10 9 6 4 |
|
♠ 10 9 6 4 3 2 ♥ J 8 5 ♦ J 8 ♣ A J |
♠ 5 ♥ Q 10 9 7 3 ♦ Q 9 6 5 ♣ K 8 7 |
|
♠ K Q 8 7 ♥ A 4 ♦ K 10 7 2 ♣ 5 3 2 |
Tutaj gracze E będą w zdecydowanej większości pasować, chociaż pary, które przed partią dopuszczają dwukolorówki 5-4 będą mogły utrudnić życie przeciwnikom. Po pasie E S otworzy 1♣, teraz z kartą W w korzystnych pewnie niejeden skoczy w 2♠, N zalicytuje 3♣ a S 3BA i to zakończy licytację.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 1♣ | ||
2♠ | 3♣ | pas | 3BA |
pas… |
Jeżeli W wyjdzie w piki, to najlepszą, a na pewno najskuteczniejszą rozgrywką będzie przejęcie waleta pik w ręce i zagranie w trefle. Zauważmy, że przy informacji o podziale pików 6-1 jest to zagranie naturalne. Tutaj doprowadzi do wzięcia 10 lew.
Z karty W można zrezygnować z ataku w piki i spróbować ataku w kolor czerwony – w sytuacji, w której wiadomo, że w stole nie ma 4 kierów (3♣ wyklucza 4 kiery, z czwórką trzeba by zacząć od kontry) atak w kiery wygląda kusząco. Co prawda w grze na maksy taktyka sugeruje zagranie z salą (czyli wyjście z długości, w piki), bądź przeciwko (w kara lub w kiery), ale w meczu kier na pewno byłby dla wielu alternatywą dla wyjścia w piki.
Po ataku w kiery nie ma tempa na rozgrywkę przez trefle (szansa na asa z królem trefl u W w świetle blokującego skoku jest niewielka i trzeba grać przez kara, gdzie największa szansa to po wzięciu kiera królem i odblokowaniu dwóch pików zagranie w karo do króla, potem karo do asa i karo do 10-tki – w ten sposób bierzemy trzy kara przy podziale 3-3 oraz drugiej figurze w ręce W.
Tam, gdzie W spasuje po 1♣, N odpowie 2♣ (chociaż pewnie wielu wybierze 3BA aby zająć bez atu od pozycyjnych wartości w kolorach starszych). Po 2♣ S u większości zalicytuje 2♦, co w standardowym Wspólnym Języku oznacza 12-14 PC w układzie zrównoważonym, a N zalicytuje 3BA.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 1♣ | ||
pas | 2♣ | pas | 2♦* |
pas | 3BA | pas… |
2♦ – 12-14 PC w układzie zrównoważonym.
Tam, gdzie E otworzy 2♥, S mimo tylko 12 PC powinien dać kontrę – doskonała lokalizacja, karta bez waletów, prawie modelowy układ. W pewnie na niejednym stole podniesie do 3♥, a N zalicytuje 3BA.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
2♥ | ktr. | ||
pas/3♥ | 3BA | pas… |
Jeżeli S spasuje po 2♥, a W podniesie (założenia korzystne!) do 3♥ to NS będą w trudnej sytuacji – jeżeli S nie zdecydował się zainterweniować na wysokości dwóch, to pewnie nie zrobi tego i szczebel wyżej.
3♥ po ataku w atu można obłożyć bez trzech, ale nie da to dobrego zapisu parze NS, nawet z kontrą.