Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 8/2024 - analiza rozdań
Analizy przygotował:
Marek Wójcicki
Rozdanie 1.
Rozdanie 1 Rozd. N, po partii: - |
♠ 6 ♥ J 10 9 5 2 ♦ Q 10 4 ♣ 9 8 3 2 |
|
♠ ♥ A 8 6 3 ♦ J 8 7 6 5 2 ♣ K Q 5 |
♠ 9 8 7 5 4 2 ♥ K 7 ♦ 9 ♣ A 10 7 4 |
|
♠ A K Q J 10 3 ♥ Q 4 ♦ A K 3 ♣ J 6 |
Tutaj po pasie N gracze E pewnie będą otwierać 2♦ multi – co prawda główny kolor to same blotki, ale układ 6-4, as i król – na pewno niwelują przeciwwskazania wynikające z jakości longera. Po otwarciu 2♦ S da kontrę z intencją sprzedania „objaśniaka na pikach”. W spasuje, co u większości oznacza 5+♦ i „warunkową” – pod warunkiem, że otwierający nie ma krótkości karo - akceptację gry 2♦ z kontrą”. Po pasie W o takim znaczeniu N zalicytuje 2♥ – naturalne, słabe, E spasuje, a S? Na pewno chciałby zalicytować 2♠ aby pokazać, co ma. Jednak wiele par gra tak, że po otwarciu przeciwnika 2♦ multi i naturalnym zgłoszeniu jednego z kolorów starszych, zalicytowanie drugiego starszego w „pierwszym czytaniu” jest kolorem przeciwnika i dopiero jego powtórzenie unaturalnia go. Przy takich ustaleniach licytacja w tym rozdaniu przebiegałaby następująco:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 2♦ | ktr. | |
pas | 2♥ | pas | 2♠* |
pas | 3♥* | pas | 3♠* |
pas… |
2♠ – „na razie” sztuczny forsing;
3♥ – chyba lepiej powtórzyć niezłą piątkę, niż lansować cztery blotki trefl;
3♠ – „partnerze, mam objaśniaka na dobrych pikach, ale nie przesądzam końcówki”.
Po ataku z mariasza trefl rozgrywający ma tylko 7 lew.
Z kartą S pewnie niejeden po 2♥ partnera zalicytuje „to, co uważam, że wygram” – 3BA.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 2♦ | ktr. | |
pas | 2♥ | pas | 3BA |
pas… |
Po ataku w karo, jeżeli tylko E na kara nie pozbędzie się blotki pik – sprytny rozgrywający nie ma nic do stracenia, zaczynając rozgrywkę od zagrania trzy razy w karo - rozgrywający ma tylko 8 lew.