KMP 6/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 18.
Rozdanie 18 Rozd. E, po partii: NS |
♠ K Q 5 4 3 ♥ ♦ 10 9 8 7 5 4 ♣ 10 2 |
|
♠ 9 6 ♥ Q 10 8 7 6 4 ♦ A ♣ K Q 7 4 |
♠ 10 8 2 ♥ A 9 5 ♦ K Q J 2 ♣ J 8 3 |
|
♠ A J 7 ♥ K J 3 2 ♦ 6 3 ♣ A 9 6 5 |
W tym rozdaniu gracze E raczej będą pasować, chociaż ci, u których 1♦ może być z czwórki mogą otworzyć 1♦ z tak dobrym kolorem. Po pasie E, S otworzy 1♣, W wejdzie 1♥, N, mimo tylko 5 PC powinien zameldować się pikami – naturalnym 1♠ lub kontrą, jeżeli tak nakazuje system. E powinien wskazać górę pasa z fitem, po kontrze może to być kolor przeciwnika 1♠, a po 1♠ – 2♠. S pewnie da kontrę-fit, a W może zainwitować koncówkę, np. odzywką 3♣, po której E zalicytuje lokalizacyjne 3♦ i NS powinni wyhamować w 3♥.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 1♣ | ||
1♥ | 1♠ | 2♠ | ktr.* |
3♣ | pas* | 3♦ | pas |
3♥ | pas* | pas | pas |
ktr. – nie widać powodu, aby miała znaczyć cokolwiek innego niż 3 karty w pikach;
pas – z układem 6-5, wiedząc o trzech pikach w ręce partnera, N może zalicytować 3♠.
Przy ostrożnej rozgrywce 3♥ jeszcze można wygrać, a na 3♠ wpada się bez jednej.