KMP 6/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 13.
Rozdanie 13 Rozd. N, po partii: obie |
♠ A K 7 6 5 ♥ K 10 8 ♦ Q 2 ♣ 10 9 4 |
|
♠ J 9 2 ♥ A 9 6 2 ♦ A K 9 6 3 ♣ 7 |
♠ 8 ♥ 7 4 ♦ J 10 5 4 ♣ A K Q J 6 2 |
|
♠ Q 10 4 3 ♥ Q J 5 3 ♦ 8 7 ♣ 8 5 3 |
Tutaj gracze N będą otwierać 1♠, E wejdzie 2♣, a S powinien skoczyć w blokujące 3♠. W ma kartę na kontrę, i gdy N spasuje, a E odejdzie w 4♣, W powinien zalicytować 4♦, po czym E podniesie do 5♦ (na cue bid 4♠ karta jest za słaba, przydałby się jeszcze jakiś król).
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♠ | 2♣ | 3♠ | |
ktr.* | pas | 4♣ | pas |
4♦ | pas | 5♦ | pas... |
ktr. – siłowa, wskazująca także zwykle czwórkę kierów.
N wyjdzie asem pik a następnie pewnie w kiera… Rozgrywający weźmie asem, powinien zagrać kara dwa razy górą i zakończy się to 12 lewami.
Tam, gdzie S spasuje po 2♣, W może zalicytować 2♦ jeżeli jest to forsujące, aczkolwiek w Polsce po wejściu partnera, nowy kolor na wysokości dwóch u większości jest nieforsujący, bądź 2♠. Po 2♦ E podniesie do 3♦ i licytacja zakończy się w 5♦, po np. takiej sekwencji:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♠ | 2♣ | pas | |
2♦ | pas | 3♦ | pas |
3♥ | pas | 4♣ | pas |
5♦ | pas… |
Tam, gdzie 2♦ by nie forsowało, W musi zacząć od koloru przeciwnika i siłą rozpędu można dojść do szlemika:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♠ | 2♣ | pas | |
2♠ | pas | 3♣ | pas |
3♦ | pas | 4♦ | pas |
4♥ | pas | 4♠ | pas |
4BA | pas | 5♣ | pas |
6♦ | pas… |
Nie widać tutaj specjalnie przesłanek aby atu zagrać inaczej niż z góry, co prowadzi do wygrania szlemika.