KMP na IMPy 7/2022 - analiza rozdań
Rozdanie 14.
Rozdanie 14 Rozd. E, po partii: - |
♠ 10 9 ♥ A Q J 8 6 4 ♦ 9 4 ♣ J 10 8 |
|
♠ A J 6 3 2 ♥ ♦ A J 8 7 2 ♣ K 9 4 |
♠ K 7 5 ♥ K 10 9 7 3 ♦ Q 10 3 ♣ 5 3 |
|
♠ Q 8 4 ♥ 5 2 ♦ K 6 5 ♣ A Q 7 6 2 |
Tutaj można z dużą dozą prawdopodobieństwa założyć, że po pasie E większość graczy S otworzy 1♣ – co prawda tylko 11 PC, ale w miarę ładne, z pięciokartem. Gracz W wejdzie 1♠, N zalicytuje nieforsujące 2♥. E powinien podnieść piki, czajenie się na wpadkę na razie nie wygląda optymalnie, może po podniesieniu pików przeciwnicy pójdą wyżej? S spasuje, a W? Wielu na pewno skoczy od razu w 4♠, ale nawet, jeśli zdecydują się na inwit prze 3♦, E zalicytuje końcówkę (oczywiście jeżeli N po 3♦ zgłosi jeszcze 3♥, a na pewno wielu takich będzie, E skontruje i jeżeli W zdyscyplinowanie to utrzyma, wpadka powinna być około bez czterech za 800):
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 1♣ | ||
1♠ | 2♥ | 2♠ | pas |
3♦ | pas | 4♠ | pas… |
N zaatakuje najprawdopodobniej waletem trefl i można wziąć nawet 12 lew.