KMP 6/2022 - analiza rozdań
Rozdanie 22.
Rozdanie 22 Rozd. E, po partii: EW |
♠ J 9 8 ♥ 7 5 ♦ A 8 4 3 ♣ 10 6 4 2 |
|
♠ K Q 10 3 2 ♥ Q J 4 ♦ 10 2 ♣ K J 9 |
♠ A 4 ♥ A 9 3 2 ♦ 9 7 5 ♣ A Q 8 3 |
|
♠ 7 6 5 ♥ K 10 8 6 ♦ K Q J 6 ♣ 7 5 |
Tutaj, bez względu na to, czy E otworzy 1♣, czy naciągnie te 14 PC na 1BA, WE zagrają 3BA z ręki E. Po otwarciu 1♣ z użyciem konwencji Podwójny magister możliwe są dwie drogi:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♣ | pas | ||
1♠ | pas | 1BA | pas |
2♦* | pas | 2♥* | pas |
2♠ | pas | 2BA | pas |
3BA | pas… |
2♦ – dowolny forsing do dogranej;
2♥ – czwórka kierów, nie wyklucza trzech pików.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♣ | pas | ||
1♠ | pas | 1BA | pas |
2♣* | pas | 2♦* | pas |
3BA | pas… |
2♣ – puppet na 2♦, albo sign off w układzie 4♠ i 5+♣/♦, albo dowolny inwit, albo forsing do końcówki w układzie 5♠332. Jest to ustalenie, które ma w swoich systemach niewiele par.
2♦ – automat.
Po otwarciu 1BA będzie też będzie prosto:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1BA | pas | ||
2♥* | pas | 2♠ | pas |
3BA | pas… |
2♥ – transfer na piki.
Na 3BA obrońcy odbiorą 4 kara a reszta będzie należeć do rozgrywającego. Oczywiście jeżeli czwartym karem utrzyma się N (ze stołu zrzucamy kiera i pika) i zagra w kiera, bijemy asem – zachowujemy w ten sposób szanse podziału pików 3-3 bądź drugiego waleta oraz przymusu gdyby S miał przy czterech pikach króla kier. Po ściągnięciu czterech trefli trzeba na czwartego zrzucić kiera – 9 lew.
To rozdanie jest bardzo pouczające. Na pewno znajdą się gracze S, którzy (korzystne założenia) wejdą 1♦ na wskazanie wistu. To doprowadzi WE do sprawdzenia, że nie trzymają kar i zagrania końcówki pikowej, na którą bierze się 10 lew, np. po sekwencji:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♣ | 1♦ | ||
1♠ | pas | 1BA* | Pas |
2♦* | pas | 2♥* | pas |
3♦* | pas | 3♠ | pas |
4♠ | pas… |
1BA – nie przyrzeka zatrzymania karo;
2♦ – forsujące, pytanie;
2♥ – czwórka;
3♦ – forsujące do dogranej, pytanie o zatrzymanie.
Jeżeli N podniesie kara partnera to tylko ułatwi zadanie parze WE, gdyż E spasuje, wykluczając trzy piki (z trójką dałby kontrę fit):
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♣ | 1♦ | ||
1♠ | 2♦ | pas | pas |
3♦* | pas | 3♥* | pas |
3♠* | pas | 4♠ | pas |
3♦ – na tej wysokości forsing do końcówki;
3♥ – czwórka;
3♠ – kolor 5+;
4♠ – brak zatrzymania karo.