KMP 6/2022 - analiza rozdań
Rozdanie 15.
Rozdanie 15 Rozd. S, po partii: NS |
♠ 7 3 ♥ K Q 10 ♦ 9 7 5 4 ♣ J 10 6 2 |
|
♠ J 10 2 ♥ 5 4 3 2 ♦ A K J 3 ♣ 8 5 |
♠ A K 6 5 4 ♥ A J 9 ♦ 8 6 ♣ A Q 3 |
|
♠ Q 9 8 ♥ 8 7 6 ♦ Q 10 2 ♣ K 9 7 4 |
Tutaj można z dużą dozą prawdopodobieństwa obstawiać, że pary WE będą dochodzić do końcówki pikowej. We Wspólnym Języku wyglądać będzie to mniej więcej tak:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | |||
pas | pas | 1♣ | pas |
1♥ | pas | 1♠* | pas |
1BA | pas | 2♠* | pas |
3♠ | pas | 4♠ | pas… |
1♠ – nie jestem zwolennikiem dawania odwrotki z fitem tylko trzykartowym i piątką w drugim kolorze starszym.
2♠ – „silny trefl na pikach”, karta nie nadająca się na skok w pierwszym okrążeniu, zwykle tylko 5 pików.
Tam, gdzie musi paść odwrotka, WE mogą jeszcze znaleźć piki:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | |||
pas | pas | 1♣ | pas |
1♥ | pas | 2♦ | pas |
2♥* | pas | 2♠* | pas |
3♠ | pas | 4♠ | pas… |
2♥ – słaby na czwórce;
2♠ – piątka pików, czwórki uzgadnia się przez wyczekujące 2BA, po którym W pokazuje ewentualną drugą czwórkę.
W Strefie będzie prościej:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | |||
pas | pas | 1♠ | pas |
2♠ | pas | 2BA* | pas |
3♦* | pas | 3BA | Pas |
4♠ | pas… |
2BA – forsujące, co inwit+ do końcówki, wstępnie weryfikacja możliwości zagrania 3BA;
3♦ – zgrupowanie;
4♠ – dwa kolory z samymi blotkami, w tym jeden dubel, skłaniają do przeniesienia na kolor.
Tam, gdzie W zgłosi kiery (WJ) S może wyjść w karo bądź w trefla. Po treflowym (słaby wybór – spod króla do silnej ręki) gra jest bezproblemowa.
Po karowym naturalna rozgrywka to pobicie asem w stole i impas trefl. S bierze królem i ponawia karo. Pewnie trzeba bić i na razie zagrać w kiera. N podkłada figurę, as, as trefl i przebicie trefla, po czym należy zaimpasować pika. S po damie odejdzie w pika bądź w karo i teraz zagranie w kiery da dziesiatą lewę.
Można jednak oczekiwać pewnej liczby wpadek na końcówki pikowe.