KMP IMP 4/2022 - analiza rozdań
Rozdanie 24.
Rozdanie 24 Rozd. W, po partii: - |
♠ Q 8 7 ♥ A 8 7 3 ♦ A Q J 5 4 ♣ 7 |
|
♠ K J 3 2 ♥ K 6 ♦ K 10 8 6 3 2 ♣ 6 |
♠ 10 9 6 ♥ Q 9 5 ♦ 9 7 ♣ J 10 8 5 2 |
|
♠ A 5 4 ♥ J 10 4 2 ♦ ♣ A K Q 9 4 3 |
W tym rozdaniu pewnie niejeden gracz W zdecyduje się na otwarcie 1♦. Ale to będzie mniejszość, Na większości stołów licytacja rozpocznie się od otwarcia 1♦ przez N i NS staną przed problemem jak wyhamować przed szlemikiem w kiery.
Najpierw popatrzmy, jak powinno być tam, gdzie pary NS nie stosują preferencji kolorów starszych:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 1♦ | pas | 2♣ |
pas | 2♥ | pas | 3♥ |
pas | 4♣* | pas | 4♥* |
pas… |
4♣ – krótkość – o tym, że po zachęcającym uzgodnieniu koloru na wysokości trzech pokazujemy z ręki o układzie 5+-4 krótkości już pisałem;
4♥ – mimo tak potężnej karty, słabość koloru atutowego nakazuje ostrożność, zresztą z naprawdę wielką kartą N może jeszcze ruszyć.
Przy stosowaniu preferencji kolorów starszych:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 1♦ | pas | 1♥ |
pas | 3♥* | pas | 3♠* |
pas | 4♣* | pas | 4♥* |
pas… |
3♥ 15-17 PC, czwórka kierów;
3♠ – pytanie;
4♣ – krótkość trefl (3BA byłaby krótkość pik, 4♥ 5422).
Niestety, gdy zachodzi konieczność wyrabiania longerów, a siła rąk jest graniczna jak na szlemika, przy grze na atu 4-4 mogą być poważne problemy komunikacyjne i należy zachować rozwagę.
Tam, gdzie W zdecyduje się otworzyć 1♦, wysoce prawdopodobny bieg wyrarzeń to dwa pasy, kontra od S i wpadka co najmniej bez dwóch.