KMP na IMP 3/2022 - analiza rozdań
Rozdanie 16.
Rozdanie 16 Rozd. W, po partii: EW |
♠ 5 3 2 ♥ A Q 2 ♦ A 10 6 3 2 ♣ 5 4 |
|
♠ A K Q 8 ♥ K 9 8 ♦ J 9 7 5 ♣ K 2 |
♠ 9 6 ♥ J 7 ♦ K Q 8 ♣ A J 10 8 6 3 |
|
♠ J 10 7 4 ♥ 10 6 5 4 3 ♦ 4 ♣ Q 9 7 |
W tym rozdaniu na pewno na zdecydowanej większości stołow licytacja będzie prosta:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1BA | pas | 3BA | pas… |
Z karty N naturalny jest atak blotką karo. Rozgrywający dostanie szansę na utrzymanie się w stole ósemką i „techniczny” impas waletem trefl, aby nie dopuścić do ręki S do podegrania króla kier. Czy takie zagranie ma sens?Wyobraźmy sobie, że N weźmie singlową damą i zagra as, dama kier… Wtedy „bezpieczna” rozgrywka może okazać się drogą do wpadki jeżeli N miałby przy asie karo 4 kiery.
Po wzięciu kara najlepiej jest zagrać jeszcze raz karo (impas trefl po zgraniu króla grozi wpadką, jeżeli S po wzięciu na damę zagra kiera, a as karo będzie z 4+kierami) i dalej kontynuować karo. Trzy lewy karowe, trzy pikowe) i teraz po wzięciu lewy zagrać waleta trefl – przy podziale trefli 3-2 mamy pewność wygrania. Jeżeli N zabije drugie karo izagra w karo jeszcze raz, aby odciąć nas od stołu, można zagrać trefla do 10-tki.