Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 7/2018 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 7/2018 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.
Rozdanie 31.
Rozdanie 32.
Rozdanie 33.

Rozdanie 28.

Rozdanie 28
Rozd. W,
po partii: NS
8 2
A 10 5
J 10 4
10 8 5 3 2
 
K 9 7 6 3
Q J 7
A 8 2
9 4
rozd. 28 A J
8 6 4 3
K 5
A K J 7 6
  Q 10 5 4
K 9 2
Q 9 7 6 3
Q
 

Na linii EW jest 26 punktów, zatrzymania we wszystkich kolorach i dwa niezłe kolory do wyrobienia. Wszystko to sprawi, że w protokole dominować będą zapisy za, grany przez E, kontrakt 3BA.

Teoretycznie powinny to być same wpadki, bo „firmówki” w tym rozdaniu, po wiście karowym, wygrać po prostu nie można. Gracz E może jednak tak przeprowadzić rozgrywkę, by skłonić obrońcę do popełnienia błędu.

S wistuje blotką karo – to pewne. E bierze lewę królem, a potem gra asa trefl. Podstawową szansą jest pierwotnie trzecia dama trefl w impasie. Nic więc nie szkodzi rozpocząć rozgrywkę tego koloru od asa, bo a nuż spadnie singlowa dama od e-S-a. I tak właśnie jest! Wiadomość jest „trochę dobra, trochę zła”, gdyż w treflach mamy już trzy pewne lewy, ale droga do realizacji kontraktu bardzo się wydłużyła.

Teraz trzeba przyjrzeć się pikom. Jeśli kolor ten dzieli się 3-3, to problemu nie ma. Przy podziale 4-2 urządza nas dubleton D8, D10 i 108 u dowolnego obrońcy. Wtedy gramy asa i króla pik, oddajemy pika i grę już mamy wygraną.

W trzeciej lewie E wychodzi więc asem pik. Obaj obrońcy dokładają po małej blotce – szansa „grubego” dubla odpadła. Teraz walet pik. Jeśli S ślepo hołduje maksymie „figur na figur” – wygraliśmy, jeśli jednak zastanowi się choć chwilę, dołoży blotkę i kontraktu nie będzie można już zrealizować.

Ponieważ każdy z nas ma przy brydżowym stoliku chwile słabości, jestem przekonany, że tak przeprowadzona rozgrywka dość często zakończy się sukcesem.