Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 7/2018 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 7/2018 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.
Rozdanie 31.
Rozdanie 32.
Rozdanie 33.

Rozdanie 15.

Rozdanie 15
Rozd. S,
po partii: NS
10
K J 6 5 2
J 9 5 4 3
J 8
 
9 8 7 6

A Q 10 8 6 2
Q 6 2
rozd. 15 A 5
A Q 10 4
K
K 10 7 5 4 3
  K Q J 4 3 2
9 8 7 3
7
A 9
 

Pomimo zaledwie 10 PC gracz S, podobnie jak w rozdaniu nr 13 zawodnik N, powinien otworzyć licytację odzywką 1. Jego karta ma zbyt duży potencjał ofensywny na to, by rozpoczynać 2/2. I jeszcze ta nieszczęsna czwórka kierów…

Kolejny w licytacji jest W, który zapewne skoczy w 3. N spasuje, a E musi podjąć decyzję „za wszystkie pieniądze”. Zgłosi 3BA – wygra, bo na ten kontrakt z łatwością bierze się 10 lew. Spasuje – przegra, gdyż jego partner raczej nie poradzi sobie z rozgrywką częściówki karowej.

Po pasie E ostatnią deską ratunku pary EW jest zawodnik S. Jakakolwiek akcja różna od PAS-a jest z jego kartą bardzo ryzykowna, ale może on dojść do wniosku, że partner ma trapping pasa i wznowić licytację.

Po 3 parą NS „zaopiekuje” się E i będzie „na bogato” – 500 lub więcej. Natomiast PAS gracza N na ewentualną kontrę e-S-a może naprowadzić W na trop wygrywającej rozgrywki.

Wist singlową dziesiątką pik należy oczywiście zabić asem. W drugiej lewie nie wolno zgrywać asa kier, tylko wyjść blotką trefl do damy w ręce. Dalsza rozgrywka oparta jest na założeniu, że N ma pięć kar i króla kier. Doprowadza to do motywu wpustkowego w końcówce, a to zapewnia już realizację kontraktu. Cały ten proces jest jednak bardzo skomplikowany i wpadek z pewnością będzie znacznie więcej, niż zapisów za wygranie skontrowanej częściówki.