Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, 2022 2023, 2024
KMP 12/2017 - analiza rozdań
Rozdanie 31.
Rozdanie 31 Rozd. S, po partii: NS |
♠ Q 9 8 4 2 ♥ 10 5 ♦ A K 7 ♣ 10 6 5 |
|
♠ J 7 6 5 3 ♥ J ♦ 10 9 ♣ A 8 7 4 3 |
![]() |
♠ K ♥ K 7 4 ♦ Q J 5 3 2 ♣ Q J 9 2 |
♠ A 10 ♥ A Q 9 8 6 3 2 ♦ 8 6 4 ♣ K |
Z całą pewnością S otworzy licytację odzywką 1♥. Poczynania kolejnych graczy nie są już tak łatwo przewidywalne. Oto co może zdarzyć się potem:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♥ | |||
2♥ (1) | ktr (2) | 4♣ (3) | 4♥ (4) |
pas | pas | pas/5♣ (5) |
(1) Piki i inny. Karta bardzo słaba ale w tych założeniach wejście dopuszczalne. Musi to być jednak ustalone w parze.
(2) Punkty i chęć kontrowania, praktycznie 0 - 2 kiery. Ręka absolutnie minimalna na taką akcję. Ustalenie, że kontra w takiej pozycji obiecuje fit w kolorze partnera jest naprawdę dużo gorsze.
(3) Pasuj lub skoryguj – po prostu duże fity w kolorach młodszych.
(4) Z ciekawości.
(5) Można pasować, można też bronić. NS i tak już osiągnęli końcówkę, do której bez pomocy „skrzydłowych” pewnie by nie doszli.
Inny możliwy scenariusz, jednak z tym samym efektem końcowym.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♥ | |||
pas | 1♠ | ktr (1) | 2♥ |
4/5♣ (2) | 4♥/ktr (3) | pas |
(1) Kontra wywoławcza, a więc kolory młodsze.
(2) Wysokość skoku gracza W zależy od jego temperamentu.
(3) Zalicytowanie 4♥ po 4♣ jest proste (partner ma w tym kolorze krótkość, a kontra po 5♣ również nie jest zadaniem ponad siły gracza N.
I jeszcze wariant pod tytułem „Milczenie jest złotem”.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♥ | |||
pas | 1♠ | pas | 2♥ (1) |
pas | pas (2) |
(1) Gdyby singiel trefl był blotką, a król znajdował się w kierach rebid 3♥ byłby oczywisty, a tak S ma 10 PC na niezbyt solidnych kierach.
(2) Podniesienie do 3♥ wchodzi w rachubę, ma jednak ono w sobie sporo z „brydża życzeniowego”.
Widzimy więc, że zdarzają się takie rozdania, w których nadmierna aktywność daje kiepskie rezultaty.
Na koniec problem rozgrywkowy do samodzielnego rozwiązania. Proszę spróbować wziąć 12 lew na kiery po wiście ♦10. Zadanie jest ciekawe i niezbyt trudne.