Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 4/2017 - analiza rozdań
ROZDANIE 3.
Rozdanie 3 Rozd. S, po partii: EW |
♠ Q 10 9 ♥ Q J 4 3 ♦ A 9 8 ♣ 10 5 2 |
|
♠ K J 6 5 4 ♥ 5 2 ♦ 5 ♣ K 7 6 4 3 |
♠ A 7 3 ♥ A 8 ♦ K J 10 4 3 ♣ J 9 8 |
|
♠ 8 2 ♥ K 10 9 7 6 ♦ Q 7 6 2 ♣ A Q |
I po raz trzeci z rzędu 11 PC u rozdającego! Karta jest niebrzydka (wysokie blotki w kierach) więc S rozpoczyna od 1♥, a W wchodzi cue bidem Michaelsa 2♥. Oczywiście znajdą się również tacy, którzy w obawie przed wysoką wpadką z kontrą zalicytują skromne 1♠. Osobiście nie jestem zwolennikiem takiej strategii.
Po 2♥ N podnosi partnera do wysokości trzech kierów i światła reflektorów zwrócone są na gracza W. Fit pikowy jest, punktów też sporo ale czy one wystarczą do wygrania końcówki? Drugim kolorem partnera są najprawdopodobniej trefle więc nasze KW1043 w karach to żadna rewelacja. Gdyby te 4 PC można było zamienić na asa karowego, to wtedy można byłoby pokusić się o zgłoszenie czterech pików.
Odzywka 3♠ to jednak tylko „przepych” więc trzeba spróbować jakoś zainwitować grę kończącą.
I tu z pomocą przychodzi nam kontra, która w takiej sytuacji pokazuje sporą siłę honorową i chęć wygrania jakiegoś wyższego kontraktu.
Po kontrze partner z ręką minimalną licytuje 3♠, a z nadwyżką zgłasza odzywkę wyższą czyli rebidy 4♣/♦ oznaczają lepszą kartę i ten kolor, a skok na 4♠ to układ 6-5. Z prawdziwą „petardą”
W ma do dyspozycji ponowne zalicytowanie koloru przeciwnika czyli 4♥.
Tu jednak licytacja zakończy się na trzech pikach, które powinny zostać bez większych problemów wygrane. Rozgrywający musi jedynie pamiętać o tym, aby po pierwszym wiście damą kier i zabiciu jej asem nie grać nerwowo asa pik i pika na impas ale rozpocząć od wyjścia blotką pik do waleta w ręce. Pozwoli to zachować cenne dojście do stołu potrzebne do podegrania trefli.