Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 4/2017 - analiza rozdań
ROZDANIE 14.
Rozdanie 14 Rozd. E, po partii: - |
♠ 10 3 2 ♥ 9 4 ♦ K 9 7 6 ♣ K Q 7 3 |
|
♠ K 9 5 ♥ A K Q 10 8 ♦ J 8 5 2 ♣ 8 |
♠ A Q 8 ♥ J 5 2 ♦ A 3 ♣ A 10 6 5 4 |
|
♠ J 7 6 4 ♥ 7 6 3 ♦ Q 10 4 ♣ J 9 2 |
W tym rozdaniu wykazać się będą mogli gracze E, S oraz W. Zawodnik zajmujący pozycję N pełni tu rolę statysty. Oto dwa możliwe scenariusze licytacyjne.
Wariant zachowawczy:
W |
N |
E |
S |
|
|
1BA |
pas |
2♦ (1) |
pas |
2♥ |
pas |
3♦ |
pas |
4♥ (2) |
pas |
(1) Transfer na kiery.
(2) Fit kierowy i MINIMUM.
Wariant agresywny:
W |
N |
E |
S |
|
|
1BA |
pas |
2♦ |
pas |
2♥ |
pas |
3♦ |
pas |
3♥(1) |
pas |
4♣(2) |
pas |
4♦(3) |
pas |
4♠(3) |
pas |
5♣(3) |
pas |
6♥ |
pas |
(1) Dobra ręka do gry w kiery. Pomimo tylko 15 PC E ma, oprócz fitu 6 kontroli i dubla karo.
(2) Krótkość (!) treflowa.
(3) Cue bidy.
Zapamiętajmy i stosujmy ustalenie dotyczące uzgadniania koloru po naszym otwarciu 1BA i wskazaniu przez partnera transferem koloru starszego, a potem jeszcze innego koloru. Ponieważ zalicytowanie przez odpowiadającego drugiego koloru jest forsingiem do dogranej to: Z fitem i dołem otwarcia skaczemy na wysokość czterech, a z górą spokojnie licytujemy trzy w kolor transferu. W dalszej licytacji partner powinien wskazać nam kolor krótkości.
Bez względu na to czy kontraktem ostatecznym będzie szlemik, czy końcówka kierowa pierwszy wist oddaje S. Jedynym sposobem na uniemożliwienie przebicia przez rozgrywającego dwóch kar w ręce jest wyjście w atu. I to właśnie powinien zrobić S.
Wist kierowy bardzo komplikuje rozgrywkę gdyż musimy znaleźć inną droge do skompletowania dwunastu lew. Z pomocą przychodzi nam tu, często zapominany, manewr gry na odwróconą rękę.
Kiera bijemy asem, gramy asa trefl i trefla przebijamy, asem pik do ręki i jeszcze jedna przebitka trefla. Teraz gramy pika do damy i kolejną przebitką wyrabiamy kolor treflowy. Zgrywamy ostatniego wysokiego atuta ze stołu, dochodzimy asem karowym do ręki, zabieramy obrońcom ostatniego kiera i już mamy dwanaście lew.
Mam nadzieję, że większości rozgrywających udało się po wiście atutowym oddać tylko jedną lewę, a ci, którzy wzięli lew 11 z pewnością zagrali na to, że atuty dzielą się 4 -1 ale za to spada trzeci mariaż karo lub czwarty honor karowy jest przy KDW trefl. To wcale nie są takie małe szanse...