Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

KMP 7/2022 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 7/2022 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 20.

Rozdanie 20
Rozd. W,
po partii: obie
K 10 9 8 7 5
10
8 7
J 10 8 7
 
Q 3 2
A 9 7 5
9 4 3 2
4 2
rozd. 20 A
Q 8 6 3
A Q J 10
A K 6 5
  J 6 4
K J 4 2
K 6 5
Q 9 3
 

W tym rozdaniu można z dużą dozą pewności założyć, że na zdecydowanej większości stołów kontraktem końcowym będzie końcówka kierowa. Po dwóch pasach (nie wydaje mi się, aby z kartą N po partii otwierano 2) gracze E będą otwierać 1 we Wspólnym Języku bądź 1 tam, gdzie para WE będzie grała naturalnie (Strefą bądź czymś w rodzajuSAYCa).

Najpierw rozważmy kontynuację we Wspólnym Języku. Po pasie S W zalicytuje negatywne 1. Teraz, jeżeli N wtrąci się pikami, E da kontrę, W powinien pokazać górę z czwórką kierów skokiem:

W N E S
Pas pas 1 pas
1 2 ktr. pas/3
4 pas…    

albo

W N E S
Pas pas 1 pas
1 1 ktr. 2
3 pas 4 pas…

Tam, gdzie gracz N spasuje po 1, E powinien zalicytować 1, W podniesie do 2 i E zalicytuje końcówkę: 

W N E S
Pas pas 1 pas
1 pas 1 pas
2 pas 4 pas…

Tam, gdzie E zdecyduje się na „przybliżenie” swojej ręki odzywką 1BA (jestem w stanie to zaakceptować, szybkie pokazanie siły ma swoje plusy), WE także dojdą do końcówki kierowej po zastosowaniu Staymana.

W Strefie, po otwarciu E 1, gracz W od razu pokaże kiery i E pewnie zalicytuje Splintera, nawet po wejściu N pikami; ci, którzy nie lubią dawać Splinteraz z singlowym asem, zalicytują pewnie końcówkę kierową od razu:

W N E S
pas pas 1 pas
1 1 3 pas
4 pas…    

Jak rozgrywamy 4? Z ręki E, po wejściu N pikami i ataku w ten kolor, na pewno wielu rozgrywających, po wzięciu na asa zgra dwa trefle, wejdzie do stołu przebitką i zagra w atu – dziesiątka, dama, król. Teraz S skróci rozgrywającego w ręce pikiem i powoli zaczyna się robić nieciekawie – do wygrania będzie potrzebne zaimpasowanie waleta atu w ręce S.

Dlatego po wejściu w stół przebitką trefl bardziej dalekowzroczni rozgrywający zagrają na impas karo – udanie się tego impasu pozwoli na wejście w stół asem kier i zaimpasowanie kara znów, co rozwiązuje problemy rozgrywającego – można już nie ruszać atutów i oddać tylko trzyatutowe.

Jeżeli końcówka kierowa będzie grana z ręki W, najbardziej prawdopodobny jest atak karowy (po otwarciu 1 ewentualnie treflowy); tu po nieudanym impasie i odwrocie w karo rozgrywający najprawdopodobniej zagra kiera do asa i kiera z powrotem, na podział tego koloru 3-2, co po połączeniu atu do końca zakończy się wpadką bez dwóch.