Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 2/2018 - Analiza rozdań

Spis treści
KMP 2/2018 - Analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.
Rozdanie 31.
Rozdanie 32.
Rozdanie 33.

Rozdanie 32.

Rozdanie 32
Rozd. W,
po partii: EW
7 6 4
10
J 7 6 5
Q 10 9 5 3
 
Q 9 5
A 9
10 3 2
A 8 7 4 2
rozd. 32 K J 8 2
K Q 8 7 6 4
A 4
J
  A 10 3
J 5 3 2
K Q 9 8
K 6
 

 Po dwóch pasach E otworzy 1 i, jeśli S spasuje, licytacja powinna wyglądać tak:

W N E S

pas

pas

1

pas

1BA

pas

2

pas

2/3 (1)

pas

4

pas

(1)   Karta W jest warta inwitu. Możemy to zrobić w sposób bezpośredni licytując 3, możemy również pokazać maksymalną rękę z dwukartowym fitem kierowym zgłaszając 2. Ta druga odzywka jest bardziej „plastyczna” i daje graczom więcej przestrzeni. Nadwyżki w ręce E są tak duże, że zareaguje on pozytywnie na każdy inwit partnera.

 Rozgrywka sprowadza się jedynie do tego, by nie ulec pokusie zaimpasowania dziesiątki pik u N. 620 to będzie bardzo dobry zapis dla EW.

 Może zdarzyć się również tak, że S skontruje wywoławczo (???) 1 prezentując światu swoich 13 PC z dublem trefl i bez czterech pików. Tym razem nie spotka go kara…

W N E S

pas

pas

1

ktr (?)

rktr (1)

2

PAS (2)

pas

ktr

pas

2 (3)

pas

2 (4)

pas

4

pas

(1)   Maksymalna siła przepasowanej ręki, w zasadzie bez fitu kierowego.

(2)   PAS gracza E jest forsujący! Ze słabą kartą „ucieka” on zaraz po 2 przeciwnika.

(3)   W połączniu z PAS-em w poprzednim okrążeniu 2 mówi teraz o nadwyżce i sześciu kierach.

(4)   Ręka dobra do gry w kiery i coś w pikach.

 Niby to wszystko takie proste ale wygrana końcówka na 23/24 PC, po trzecioręcznym otwarciu, zawsze daje dobry wynik procentowy.