Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP na IMPy 10/2024 - analiza rozdan

Spis treści
KMP na IMPy 10/2024 - analiza rozdan
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 20.

Rozdanie 20
Rozd. W,
po partii: obie
K Q J 7 3
K 3
Q 6 4
Q 5 3
 
5 4
A J
K 9 7 3
A J 10 6 2
rozd. 20 9 8 6
Q 9 7 6 4
10 8 5
8 7
  A 10 2
10 8 5 2
A J 2
K 9 4
 

W tym rozdaniu gracze W będą otwierać 1 (Wspólny Język) lub 1 (Strefa). N wejdzie 1, E spasuje, a S zalicytuje 2 Drury (z fitem po otwarciu 1, nieokreślone po 1). W skontruje, a N spasuje, co będzie oznaczało rękę nieminimalną, raczej bez bocznego koloru. Po pasie E S zalicytuje 2BA (po których N pewnie dołoży 3BA), a optymiści nawet 3BA .

W N E S
1 1 pas 2*
ktr.* pas* pas 2BA*
pas 3BA pas…  

2 – Drury – 10+PC z fitem pikowym;

ktr. – na odzywkę sztuczną oznacza wartości i długość w kolorze kontrowanym;

pas – nadwyżka, ręka w sile mniej więcej otwarcia, raczej bez 4 kierów;

2BA – układ 4333 i zatrzymania w karach i treflach powinny skłaniać do zasugerowania partnerowi gry w bez atu.

Po otwarciu 1 licytacja będzie taka sama, S nie ma powodu aby nie spróbować zagrać w bez atu:

W N E S
1 1 pas 2*
ktr.* pas* pas 2BA*
pas 3BA pas…  

2 – 10+PC z fitem pikowym bądź 12+PC bez fitu (po wejściu na wysokości jednego, które może być wistowe z siłą nawet 7-8 PC odpowiedź 1BA mówi o sile 9-12 PC).

Na 3BA W najlepiej zrobi jeżeli wyjdzie pasywnie w piki, ale rozgrywający mając z otwarcia informacje o sile w ręce W powinien sobie poradzić z rozgrywką.