Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP na IMPy 10/2024 - analiza rozdan
Rozdanie 12.
Rozdanie 12 Rozd. W, po partii: NS |
♠ J 10 3 ♥ 8 2 ♦ K 6 2 ♣ A 8 7 6 5 |
|
♠ 9 7 4 ♥ A K 3 ♦ J 9 7 3 ♣ Q J 9 |
♠ K Q 8 5 ♥ 10 9 7 4 ♦ Q 4 ♣ 10 4 3 |
|
♠ A 6 2 ♥ Q J 6 5 ♦ A 10 8 5 ♣ K 2 |
W tym rozdaniu gracze W będą pasować (11 PC, układ 4333 bez starszej czwórki). Spasują także N i E, a S na czwartej ręce otworzy 1♣. Po pasie W N zalicytuje 1BA i na tym licytacja zwykle się zakończy.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | pas | 1♣ |
pas | 1BA | pas… |
E wyjdzie pewnie najczęściej w piki, rozgrywający weźmie na waleta i zagra trzy razy w trefle, po czym będzie już 8 lew. Trudniej będzie miał rozgrywający po ataku ♥9. W pobije podłożoną figurę i zagra ♠7. Z ręki pewnie dziesiątka, od E dama – trzeba przepuścić. Teraz optymalne dla obrony jest zagranie ♥10, którą trzeba puścić. E ponowi kiera, W dojdzie do ręki i zagra w pika. Do wygrania prowadzi pobicie trzeciego pika i zagranie trefli tak, aby nie dopuścić do forty pik gracza E – króla trefl z dziadka (w najlepiej zrobi jeżeli odblokuje się figurą) i trefla – jeżeli W da ♣9 to bijemy asem i odwracamy, a jeżeli figurę – przepuszczamy. W ten sposób oddamy 3 kiery, 2 piki i trefla, wygrywając kontrakt.