Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP 10/2024 - analiza rozdań
Rozdanie 30.
Rozdanie 30 Rozd. E, po partii: - |
♠ 10 6 4 ♥ 9 8 7 6 3 ♦ A 10 3 ♣ 9 7 |
|
♠ Q J 7 2 ♥ A 4 ♦ Q 7 6 2 ♣ A K Q |
♠ A K 9 ♥ K Q 10 5 ♦ 8 ♣ J 10 8 5 2 |
|
♠ 8 5 3 ♥ J 2 ♦ K J 9 5 4 ♣ 6 4 3 |
Tutaj gracze E będą otwierać 1♣ (Strefa) bądź 2♣ (Wspólny Język).
Po otwarciu 2♣ i pasie S W zapyta przez 2♦, E pokaże czwórkę kierów odzywką 2♥ i po forsujących 2BA gracza W E zakończy opis ręki licytując 3♠. Teraz W uzgodni szlemikowo trefle odzywką 4♣, E da cue bid 4♥ (singleton karo został już pokazany w sekwencji opisowej i 4♦ powinno w takiej sytuacji oznaczać renons, o ewentualnym singlowym asie partner może się dowiedzieć po pytaniu o asy. W zapyta o asy i po odpowiedzi jednym zalicytuje szlemika w trefle:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
2♣ | pas | ||
2♦ | pas | 2♥ | pas |
2BA* | pas | 3♠* | pas |
4♣ | pas | 4♥ | pas |
4BA | pas | 5♣ | pas |
6♣ | pas… |
2BA – forsujące, w naszym standardzie już jest to ustalenie, bez którego trudno sobie wyobrazić sensowne przejście do licytacji szlemikowej, a niejednokrotnie sprawdzenie jaką końcówkę należy grać;
3♠ – 3-4 piki, najczęściej układ 3415, z 6-4 lepiej po 2BA zalicytować 3♣, to częściej będzie ważniejsza informacja;
4♣ – szlemikowe uzgodnienie;
4♥ – cue bid.
Ten kontrakt jest bezproblemowy w rozgrywce.
Po otwarciu 1♣ w Strefie również nie powinno być problemu z dojściem do szlemika z użyciem gadżetu 2♦ po rebidzie 2♣:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♣ | pas | ||
1♠ | pas | 2♣* | pas |
2♦* | pas | 2♥* | pas |
2BA* | pas | 3♠* | pas |
4♣* | pas | 4♥* | pas |
4BA | pas | 5♣ | pas |
6♣ | pas… |
2♣ – 5+♣, 11-16 PC;
2♦ – pytanie, forsujące na jedno okrążenie, inwit ze starszą piątką lub dowolny forsing do dogranej;
2♥ – czwórka;
2BA – forsujące (można tez zalicytować 3♣, które poprzedzone 2BA musi forsować, ale wtedy nie dowiemy się o ewentualnych 6 treflach):
3♠ – trójka, opis ręki;
Dalej jak wyżej.