Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 10/2024 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 10/2024 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 20.

Rozdanie 20
Rozd. W,
po partii: obie
A J 8 2
K Q 5 2
A K 10
9 4
 
7 3
9 7 3
Q 6 5 2
Q 8 7 6
Q 9 6 5
J 8
J 9 8 4
K 10 3
  K 10 4
A 10 6 4
7 3
A J 5 2
 

W tym rozdaniu po pasie W z kartą N większość otworzy 1BA (chociaż osobiście uważam, że tak ładne 17 PC z dwoma starszymi czwórkami to już raczej 1 – po otwarciu 1BA odpowiadający z 7-8 PC ze starszą czwórką często spasuje, a końcówka w starszy będzie dobrym kontraktem). Po 1BA S za pomocą Staymana dowie się o ficie kierowym i zalicytuje końcówkę w ten kolor.

W N E S
pas 1BA pas 2
pas 2 pas 4
pas…      

E nie mam łatwego wistu, po ataku w karo rozgrywający aby wziąć 12 lew musi trafić położenie damy pik.

Tam gdzie N zacznie od 1, potem padnie odwrotka i po odpowiedzi „silny na czwórce” N musi zalicytować zamykające 4. Czy teraz S ma na ruszenie? Nadwyżka ponad minimum odpowiedzi „silny” jest niewielka, ale 12 PC w kontrolach z 18-19 PC u partnera to zwykle szlemik i wydaje się, że większość ruszy, pewnie prostolinijnym Blackwoodem i zalicytuje szlemika.

W N E S
pas 1 pas 1
pas 2 pas 2
pas 4 pas 4BA
pas 5* pas 6
pas…      

5 – 0 lub 3 wartości na kierach.

Po tej licytacji (nie wiadomo o damie kier) W może obawiać się wyjść w atu i jeżeli z pozostałych kolorów wylosuje pika, to rozgrywający wygra szlemika bez konieczności trafiania damy pik.