Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski


 

Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,

 

Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp

Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp

 

Archiwum, 2010201120122013, 20142015, 2016, 2017KMP 2018, KMP 2019KMP 2020KMP 2021KMP 2022 KMP 2023

 

 


 

KMP 9/2024 - analiza rozdań

Spis treści
KMP 9/2024 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 27.

Rozdanie 27
Rozd. S,
po partii: -
A 10 5
10 7 6
A 6 3
A Q J 4
 
K J 9 8 6
J 9 4 3
7
K 9 6
rozd. 27 Q 7 3 2
5
K Q J 5
10 7 5 3
  4
A K Q 8 2
10 9 8 4 2
8 2
 

Tutaj gracze S będą otwierać 2, u jednych kiery i młodszy, u drugich kiery i inny. Po pasie W N może zrezygnować ze szlemika i od razu zalicytować końcówkę – w zasadzie szlemik jest możliwy tylko przy kierach z treflami w ręce otwierającego, a i to w najlepszym razie na impasie (chyba że otwierający będzie miał 6-5). Zresztą nawet po pytaniu 2BA i wskazaniu góry z karami odzywką 3, N raczej nie ruszy do szlemika.

W N E S
      2*
pas 2BA* pas 3*
pas 4 pas…  

2 – kiery i młodszy, 6-11 PC;

2BA – pytanie, co najmniej inwit do koloru młodszego, a forsing do dogranej do starszego;

3 – góra z karami (inne odpowiedzi – 3/ – dół z kolorem licytowanym, 3 – góra z treflami).

W co ma wyjść W? Z czwartym waletem atu raczej nie w singla w boczny kolor otwierającego, a z czarnych lepiej wygląda wist w piki, do potencjalnego skrótu.

Rozgrywający pobije asem i aby wygrać musi zagrać bardzo ostrożnie. Jeżeli zaatutuje na początek dwa razy to już wpadka blisko… Kusząco wygląda przejście do ręki asem atu, impas trefl, a potem as karo, karo - ale teraz W na dwa kara może wyrzucić dwa trefle, wziąć przebitkę trefl i odejść w pika, a walet atu nadal musi wziąć kładącą lewę.

Wygrywa się względnie łatwo gdy po asie pik przejdziemy do ręki asem atu, zaimpasujemy trefla, teraz znów do ręki przebitką pik, dwa razy atu – ujawnia się „niedziałka”, teraz impas trefl, as trefl i przebicie pika ostatnim atutem.

Naturalna na maksy rozgrywka po asie pik - od razu as karo, karo może zakończyć się wpadką.