Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP na IMPy 6/2024 - analiza rozdań
Rozdanie 4.
Rozdanie 4 Rozd. W, po partii: obie |
♠ K J 10 5 4 ♥ Q 5 2 ♦ 7 ♣ 10 8 4 2 |
|
♠ A 8 7 ♥ 3 ♦ Q 9 8 6 2 ♣ Q 7 6 5 |
♠ 2 ♥ 10 9 8 4 ♦ A 10 5 4 3 ♣ K 9 3 |
|
♠ Q 9 6 3 ♥ A K J 7 6 ♦ K J ♣ A J |
W tym rozdaniu po trzech pasach gracze S będą otwierać 1♥ (Strefa) bądź 1♣ (Wspólny Język). Po 1♥ W spasuje, a N zalicytuje 2♥, po których S zalicytuje końcówkę.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | pas | 1♥ |
pas | 2♥ | pas | 4♥ |
pas… |
W zaatakuje pewnie w karo, a E po wzięciu na asa zagra w singla pik i dostanie przebitkę – swoje.
Tam, gdzie S zgłosi piki jako drugi kolor, NS zagrają w piki:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | pas | 1♥ |
pas | 2♥ | pas | 2♠ |
pas | 3♠* | pas | 4♠ |
pas… |
3♠ – akceptacja inwitu, zalicytowanie końcówki byłoby przedwczesne, gdyż czasem S może mieć piki typu Dxx i sprawdzać czy nie ma tu zbyt wielu lew do oddania – w tym przypadku najczęściej lepiej grać będzie w kiery, gdyż przy trzech atutach jest singiel.
Po otwarciu 1♣ NS zagrają końcówkę w piki. W spasuje, a na pewno niejeden z ręką N odpowie 1♠. S po odwrotce dowie się że partner jest słaby na piątce, potem o singlu karo i to powinno skłonić do wyhamowania w końcówce – do szlemika potrzeba ♠AK i ♥D a to wybrane wartości, i być może z tak ładnymi 9 PC i krótkością partner stwierdziłby że nie jest „słaby”?:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | pas | 1♣ |
pas | 1♠ | pas | 2♦* |
pas | 2BA* | pas | 3♠* |
pas | 4♦ | pas | 4♠ |
pas… |
2♦ – odwrotka;
2BA – słaby na piątce;
3♠ – zachęcające uzgodnienie pików;
4♦ – krótkość.
E ma naturalny atak kierowy, po którym WE mogą zmontować przebitkę i ograniczyć rozgrywającego do 10 lew.
Tam, gdzie N odpowie negatywnym 1♦, końcówka zostanie osiągnięta bez problemu:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | pas | 1♣ |
pas | 1♦ | pas | 1♥ |
pas | 1♠ | pas | 4♠ |
pas… |