Korespondencyjne Mistrzostwa Polski
Regulamin cyklu, Regulamin cyklu na impy,
Wyniki i klasyfikacje znajdują się na stronach operatora KMP - BridgeSpider Sp. z o. o.
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski - https://bridgespider.com/kmp
Korespondencyjne Mistrzostwa Polski na impy - https://bridgespider.com/kmpimp
Archiwum, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014, 2015, 2016, 2017, KMP 2018, KMP 2019, KMP 2020, KMP 2021, KMP 2022 KMP 2023
KMP na IMPy 6/2024 - analiza rozdań
Rozdanie 11.
Rozdanie 11 Rozd. S, po partii: - |
♠ 10 5 3 ♥ J 9 7 3 ♦ 8 3 ♣ 6 5 3 2 |
|
♠ A K Q 8 7 ♥ 5 ♦ 7 5 4 ♣ K 10 9 4 |
♠ 9 6 ♥ Q 8 ♦ A K Q J 10 9 ♣ A 8 7 |
|
♠ J 4 2 ♥ A K 10 6 4 2 ♦ 6 2 ♣ Q J |
Tutaj gracze S będą otwierać raczej 1♥ niż 2♦ – co prawda w treflach DW sec, ale 11 PC z dobrą szóstką to za ładna karta na otwarcie blokujące na I ręce. W wejdzie 1h i N najlepiej zrobi jak podniesie blokująco kiery do wysokości 3♥. Teraz E stanie przed problemem – ma „najwięcej na boisku” a licytacja jest na wysokości 3♥. Najlepiej wygląda kontra – a nuż partner zalicytuje 3BA? Po kontrze i pasie S W zalicytuje pewnie 3♠, chociaż na pewno niejeden pokaże trefle, E zgłosi kara, a W da cue bid 4♥. Teraz E może zapytać o asy i zalicytować szlemika:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♥ | |||
1♠ | 3♥ | ktr. | pas |
3♠ | pas | 4♦ | pas |
4♥ | pas | 4BA | pas |
5♣ | pas | 6♦ | pas… |
Prościej będzie tam gdzie E zamiast kontry zalicytuje 4♦ – W zgłosi teraz 4♥ i dalszy ciąg będzie jak wyżej:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♥ | |||
1♠ | 3♥ | 4♦ | pas |
4♥ | pas | 4BA | pas |
5♣ | pas | 6♦ | pas… |
Prościej będzie tam, gdzie N spasuje po 1♠ – E zalicytuje forsujące do dogranej 3♦, W zalicytuje Splintera 4♥ i WE są praktycznie w szlemiku:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♥ | |||
1♠ | pas | 3♦ | pas |
4♥ | pas | 4BA | pas |
5♣ | pas | 6♦ | pas… |
Ci, u których taki skok oznacza coś innego, np. „kolor z fitem”, muszą zacząć od koloru przeciwnika (2♦ po 1♠ w polskim stylu jest konstruktywne, ale nie forsuje):
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♥ | |||
1♠ | pas | 2♥* | pas |
3♣ | pas | 3♦* | pas |
4♥* | pas | 4BA | pas |
5♣ | pas | 6♦ | pas… |
2♥ – forsujące na jedno okrążenie bez fitu kierowego (z fitem 2♣ Drury);
3♦ – naturalne, forsujące na jedno okrążenie;
4♥ – Splinter, nadwyżkowa (12-15 PC) ręka z fitem karo i krótkością kier.