Polski Związek Brydża Sportowego

PZBS

KRS 0000219753, NIP: 525-16-56-918, Organizacja Pożytku Publicznego

konto PZBS: 07 1240 6175 1111 0000 4577 6692

KMP na IMPy 11/2023 - analiza rozdań

Spis treści
KMP na IMPy 11/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 2.
Rozdanie 3.
Rozdanie 4.
Rozdanie 5.
Rozdanie 6.
Rozdanie 7.
Rozdanie 8.
Rozdanie 9.
Rozdanie 10.
Rozdanie 11.
Rozdanie 12.
Rozdanie 13.
Rozdanie 14.
Rozdanie 15.
Rozdanie 16.
Rozdanie 17.
Rozdanie 18.
Rozdanie 19.
Rozdanie 20.
Rozdanie 21.
Rozdanie 22.
Rozdanie 23.
Rozdanie 24.
Rozdanie 25.
Rozdanie 26.
Rozdanie 27.
Rozdanie 28.
Rozdanie 29.
Rozdanie 30.

Rozdanie 5.

Rozdanie 5
Rozd. N,
po partii: NS
8 5 3
A 10 9 6
10 7
10 8 6 2
 
A 10 7 2
2
Q 6 4
K J 5 4 3
rozd. 5 J
K J 5 3
A J 9 8 5
A 9 7
  K Q 9 6 4
Q 8 7 4
K 3 2
Q
 

Tutaj, po pasie N, gracze E będą otwierać 1, S wejdzie 1. Z kartą W jest ciekawy problem. W zasadzie siła i wartości pikowe kwalifikują ją niemalże do inwitu do końcówki bezatutowej, ale z singlową blotką kier ten wybór raczej odpada. Bardziej książkowo wygląda „inwit z fitem karowym”. Przy najpowszechniejszych dzisiaj ustaleniach, zgodnie z którymi 3 jest blokujące, kolor przeciwnika – tutaj 2 – oznacza „co najmniej inwit z fitem”. Po 2 W, N spasuje, a E zalicytuje pewnie negatywne 3 – 14 PC z singlowym waletem w kolorze przeciwnika to raczej nie jest nadwyżka. Po takim początku licytacja najczęściej się zakończy.

W N E S
  pas 1 1
2 pas 3 pas…

S wyjdzie pewnie z mariasza pik, rozgrywający po wzięciu asem pik zagra w kiery. N pewnie wskoczy asem i zagra w atu, po czym ten kontrakt zakończy się 10 lewami.

Wychodzi tutaj końcówka w bez atu, z ręki E nawet z nadróbką. Czy to jest dobry kontrakt? Na pierwszy rzut oka wygląda, że poniżej opłacalności, zwłaszcza przed partią. Dojść do niego mają większe szanse ci, którzy grają jakimiś rozwiązaniami transferowymi, np. po sekwencji typu:

W N E S
  pas 1 1
2* pas 2* pas
2BA* pas 3BA pas…

2 – fit karowy, ręka nieokreślona, karta nie nadająca się 3 (blok, ew. mixed raise, ani na inwitujące 2BA)

2 – minimum;

2BA – koło 10 PC z zatrzymaniem w kolorze przeciwnika, inwitujące.

Jeżeli N wyjdzie w kiery, to rozgrywający weźmie 9 lew, po ataku pikowym i lewie na asa, rozgrywający zagra na impas króla karo, po czym ma już 9 lew z szansami na 10-tą na trafieniu palcówki kierowej.