KMP na IMPy 11/2023 - analiza rozdań
Rozdanie 24.
Rozdanie 24 Rozd. W, po partii: - |
♠ Q 5 2 ♥ 6 4 ♦ 10 8 6 ♣ A Q 8 4 3 |
|
♠ 10 6 ♥ Q J 9 7 ♦ Q 9 ♣ K J 10 7 6 |
♠ 7 4 3 ♥ 8 5 ♦ A K J 5 4 2 ♣ 9 2 |
|
♠ A K J 9 8 ♥ A K 10 3 2 ♦ 7 3 ♣ 5 |
Tutaj po dwóch pasach pewnie (prawie?) wszyscy z kartą E otworzą 3♦. Teraz S ma wygodną odzywkę 4♦ – oba starsze, po czym N zalicytuje 4♠ i licytacja pewnie na tym się zakończy.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | pas | 3♦ | 4♦ |
pas | 4♠ | pas… |
E zaatakuje asem karo, potem zgra jeszcze króla i po wyjaśnieniu sytuacji w karach, zagra w ten kolor po raz trzeci. Teraz, żeby wygrać trzeba zagrać bardzo czujnie – przebić waletem pik, zgrać asa i króla kier, trzeciego kiera przebić damą atu, po czym zagrać piki z góry. Gdy spadnie dziesiątka, trzeba ściągnąć pika po raz trzeci i oddać kiera. Oczywiście, są silne przesłanki że król trefl jest pod impasem i można nie oddawać trefla, przy podziale trefli 5-1, po zgraniu ostatniego atuta, W znalazłby się w przymusie kierowo-treflowym na nadróbkę. Jednak czasem E na otwarcie 3♦ po pasie partnera może mieć i króla trefl – wtedy ta rozgrywka na nadróbkę zakończy się wpadką.
Opisany wyżej początek rozgrywki jest nieco wbrew szansom i pewnie niejeden przebije trzeciego kiera blotką (staranniej piątką) atu. Oczywiście, nadal można się uratować – po nadbitce i zagraniu w atu bić w ręce górą i przebijać kiera damą, po czym wrócić do ręki przebitką trefl. Podejrzewam jednak, że na końcówki pikowe będzie sporo wpadek.