KMP na IMPy 9/2023
Rozdanie 27.
Rozdanie 27 Rozd. S, po partii: - |
♠ 9 8 5 ♥ 10 8 5 4 ♦ 6 4 2 ♣ K Q 8 |
|
♠ K 7 3 2 ♥ Q 9 ♦ A J 5 ♣ A 7 6 3 |
♠ Q 10 6 4 ♥ K 6 ♦ K Q 7 3 ♣ J 9 5 |
|
♠ A J ♥ A J 7 3 2 ♦ 10 9 8 ♣ 10 4 2 |
Tutaj po pasie S, gracze W będą otwierać 1♣, N spasuje. E odpowie 1♠. Teraz pewnie część graczy S wejdzie 2♥, W podniesie piki do 2♠. N, pomimo 4-kartowego fitu ze względu na układ 4333 i tylko 5 PC daruje sobie podniesienie. Teraz tam, gdzie S zmieścił się kierami, E pewnie daruje sobie inwit – wartość króla kier staje się wątpliwa i licytacja zgaśnie na 2♠.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | |||
1♣ | pas | 1♠ | 2♥ |
2♠ | pas… |
S wyjdzie pewnie w karo, rozgrywający weźmie w ręce i wykona naturalne po wejściu S zagranie w pika do króla, po czym walet atu „sam się trafi”. W ten sposób weźmie się 9 lew za 140 dla WE.
Tam, gdzie S spasuje po 1♠ E z 11 PC pewnie zainwituje końcówkę, a W z 14 przyjmie.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | |||
1♣ | pas | 1♠ | pas |
2♠ | pas | 2BA* | pas |
4♠ | pas… |
2BA – co najmniej inwit do końcówki, układ zrównoważony.
Po narzucającym się ataku w karo S powinien z raz zagrać w trefle, w przeciwnym razie po trafnej rozgrywce można ustawić gracza N na wpustce.