KMP na IMPy 9/2023
Rozdanie 24.
Rozdanie 24 Rozd. W, po partii: - |
♠ 10 4 ♥ A K Q 5 2 ♦ K 10 8 7 ♣ A 6 |
|
♠ A Q J 8 3 ♥ J 7 3 ♦ A Q 5 2 ♣ 10 |
♠ K 2 ♥ 9 8 6 ♦ J 9 6 ♣ K 8 7 5 4 |
|
♠ 9 7 6 5 ♥ 10 4 ♦ 4 3 ♣ Q J 9 3 2 |
Tutaj gracze W będą otwierać 1♠. Z kartą N część graczy wejdzie 2♥, a część da kontrę (chociaż osobiście z tym nie sympatyzuję, gdyż po podniesieniu pików będziemy musieli się objaśniać wysoko, a karta jest „przewiewna”). Po wejściu 2♥ z kartą E ciężko się rozstać i pewnie będą tacy, którzy dadzą kontrę bądź naciągną tę rękę na 2♠. Po 2♠ NS mogą być w tarapatach - gdy ta odzywka wróci do N, może on ulec pokusie dalszej walki, co zakończy się kontraktem 3♥, po dobrym wiście nie bez jednej.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♠ | 2♥ | 2♠ | pas |
pas | ktr. | pas | 3♣ |
pas | 3♦ | pas | 3♥ |
pas… |
Tam, gdzie E da kontrę, WE zagrają albo 3♦ albo 3♠, mniej więcej bez dwóch:
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♠ | 2♥ | ktr. | pas |
3♦ | pas | pas/3♠ | pas… |
Po pasie E, W może także spasować – mając trzy kiery z waletem nie ma powodu podejrzewać partnera o trapping pasa,
W | N | E | S |
---|---|---|---|
1♠ | 2♥ | pas… |
Po dobrym wiście 2♥ kładzie się bez dwóch, bez jednej jest bezproblemowe.