KMP na IMPy 9/2023
Rozdanie 16.
Rozdanie 16 Rozd. W, po partii: EW |
♠ J 3 2 ♥ Q 6 3 2 ♦ K 8 3 ♣ A K 2 |
|
♠ Q 8 ♥ K 9 7 ♦ J 10 9 ♣ 10 8 7 5 4 |
♠ K 10 9 6 4 ♥ 10 5 4 ♦ 6 2 ♣ J 9 3 |
|
♠ A 7 5 ♥ A J 8 ♦ A Q 7 5 4 ♣ Q 6 |
W tym rozdaniu po pasie W gracze N będą otwierać 1♣, E spasuje, a z kartą S padnie odpowiedź 2♦. Teraz, w zależności od ustaleń, z kartą N można zalicytować 2♥ bądź 2BA (jeżeli nie wyklucza to starszej czwórki). Po 2♥ S powinien zalicytować 2BA (a nuż partner zalicytuje coś ciekawego, np. 3♦ sugerujące układ 4432), N podniesie do 3BA i z ręki S po ataku treflowym weźmie się 12 lew, oddając tylko króla kier.
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 1♣ | pas | 2♦ |
pas | 2♥ | pas | 2BA |
pas | 3BA | pas… |
Tam, gdzie bez atu zajmie N, S podniesie do 3BA (te 17 PC bez „numeracji” to za mało na szlemika naprzeciw ręki w sile 12-14 PC).
W | N | E | S |
---|---|---|---|
pas | 1♣ | pas | 2♦ |
pas | 2BA | pas | 3BA |
pas… |
Po ataku pikowym rozgrywający dla bezpieczeństwa powinien pobić asem dopiero trzecią rundę pików, co zakończy się 10 lewami.
Gdyby S naciągnął swoją kartę na inwit 4BA, to N może go przyjąć – 13 PC i król karo to raczej nie minimum. Na szlemika w bez atu obrona musi otworzyć piki, co nie jest oczywiste ani z ręki W, ani z ręki E, chociaż z ręki E łatwiejsze – jest to wist na szansę damy pik u partnera i kontroli któregoś z kolorów bocznych.